Креативні фідбеки або обговорювайка вчителів-філологів Хустщини
Надворі тужливо плаче осінь, а в Хустському районному методичному кабінеті тепло і затишно. Тут зібралося об’єднання креативних педагогів-однодумців – творча група вчителів української мови та літератури, які мають бажання і здатність самостійно вчитися, застосовувати нові знання, прагнуть творити й саморозвиватися.
Новітні педагогічні технології є основною рушійною силою, утворюють життєві компетентності учнівської молоді. Головним завданням учителя повинна бути мета: навчити вихованців самостійно здобувати і відтворювати інформацію, розуміючи, що таке ж право на існування мають й інші інтерпретації. Саме тому на засіданні круглого столу творча група вчителів української мови та літератури Хустського району знайомилася з новим методом роботи, який презентувала вчитель Рокосівської ЗОШ І-ІІІ ступенів М.М. Фетько. Це – креативні фідбеки, що в перекладі на українську мову означає відгук, зворотній зв’язок, зворотка, навзаєм, відбрик, відповідка, віддача, коментар, обговорювайка, відголос.
Головною мотивацією в організації такого проєкту є бачити приголомшливо красиву і відкриту аудиторію і відчувати її. У форматі коучингу (це мистецтво сприяти підвищенню результативності, навчанню та розвитку іншої людини) Мирослава Михайлівна провела метод „Долонька” з учителями району. Усі із захопленням поділилися своїми враженнями, настроєм, озвучили, що цікавого вивчили і що хотіли б вивчити. Зворотний зв’язок відбувся, бо вмотивовані та натхненні колеги беруться до справи.
Ще один метод роботи продемонструвала С.В. Ігнатко, учитель української мови та літератури Горінчівської ЗОШ І-ІІІ ступенів – це інтелект-карти (прихильником і автором технології є англійський консультант з питань освіти). Мапи думок добре підходять для збирання ідей та мозкового штурму, оскільки кожне ключове слово може мати асоціації з іншими. Завдяки таким асоціаціям можна створювати великі та розгалужені мапи розуму. Мапи думок привертають увагу аудиторії, тим самим роблячи її сприйнятливішоюі готовою до співпраці. Роблять заняття і презентації органічнішими, такими, що приносять радість як учителеві, так і учням.
Усім відомо, що вчительська професія нелегка, і з кожним роком все ускладнюється та збільшується об’єм роботи. Н.М. Подолей, методист РМК, наголосила та тому, що у положенні про заклад загальної середньої освіти чітко визначено обов’язки педагогічних працівників, зокрема, необхідність постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. А це можливо лише завдяки процесу самоосвіти, який є важливою формою підвищення кваліфікації вчителів і запорукою їхньої практичної діяльності.
В.О. Сухомлинський наголошував на необхідності постійного поповнення „майстерні педагогічних засобів, яку повинен створити для себе кожен учитель”. У вчителя – велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючі покоління.
Відрадним є те, що творча група вчителів-філологів прагне дізнаватися й упроваджувати передовий досвід в освітній процес, тому педагоги поставили чимало цілей на майбутні засідання творчої групи.
М. Гайович, голова творчої групи