Кірик Марія Юріївна

Завідувачка навчально-методичного кабінету методики дошкільної, початкової та позашкільної освіти
Освіта:
Ржищівське педагогічне училище (1980 р.);
Івано-Франківський педагогічний інститут імені Василя Стефаника (1987 р.);
Державний вищий навчальний заклад „Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника” (2006 р.)
Нагороди:
– Грамота управління освіти Закарпатської ОДА (1996),
– Почесна грамота Міністерства освіти України (1999),
– Грамота Міністерства освіти і науки та Інститут інноваційних технологій і змісту освіти (2006),
– Грамота департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА (2014),
– Грамота Міністерства освіти і науки та Інститут модернізації змісту освіти (2016),
– Подяка цифрового видавництва MCFR (2021),
– Диплом Міністерства освіти і науки України та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (2009),
– Диплом Міністерства освіти і науки України та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (2011),
– Диплом Міністерства освіти і науки України та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (2013),
– Диплом Міністерства освіти і науки України та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (2017),
– Диплом ІІІ ступеня Університету менеджменту освіти (2018),
– Медаль Міжнародного форуму освітянських інновацій (2018),
– Подяка Міністерство освіти і науки України та Інститут модернізації змісту освіти (2022),
– Грамота Міністерства освіти і науки, відмінник освіти України (2009),
– Почесний диплом Міністерство освіти і науки, молоді та спорту (2012),
– Грамота Університету менеджменту освіти (2016),
– Ювілейна відзнака Х Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій (2018),
– Почесна Грамота Міністерство освіти і науки України (2019),
– нагрудний знак „Василь Сухомлинський” (2021 р.)
Перелік наукових, навчально-методичних публікацій та посібників:
1. Химинець В.В., Кірик М.Ю. Інновації в початковій школі. – Тернопіль, „Мандрівець”, 2009. – 314 с.
2. Кірик Марія, Сусак Оксана. Організація діяльності у навчальному закладі з малою кількістю учнів // М.Кірик, О.Сусак. – Ужгород, в-цо „Гражда”, 2014. – 106 с.
3. Марія Кірик, Людмила Данилова. Нова українська школа: організація діяльності учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти: навч.-метод. Посіб. / М.Кірик, Л.Данилова. – Львів: Світ, 2019. – 136 с. (гриф МОН України від 04.09.2019 № 1178). Режим доступу: ttp://svit.gov.ua/index.php?productID=1111.
4. Марія Кірик, Катерина Маргітич, Людмила Данилова. Нова українська школа: методика навчання української мови в 1-4 класів закладів загальної середньої освіти: навч.-метод. Посіб. / М.Кірик, Л.Данилова. – Львів: Світ, 2020. – 136 с. (гриф МОН України від 13.102020 №1/11-7044). Режим доступу: Kiryk-Metodyka-ukr-mova-nats-mensh-uhor.pdf.
5. Навчально-методичний посібник: „ПОРАДНИК з питань організації освітнього процесу в початковій школі”: навч.-метод. Посіб. / Укладачі: М.Кірик, Я.Сивохоп, Т.Грабовська, О.Ціник, О.Воротинцева, М.Цімболинець. – Ужгород, ЗІППО, 2022. – 93 с. Режим доступу: http://zakinppo.org.ua/programi-proekti/kultura-dobrosusidstva.
6. Співавтор Програми курсу за вибором „Життя в долонях” (для учнів 1–2 класів закладів загальної середньої освіти). Варіативна складова Типових навчальних планів для початкової школи (гриф МОН України: протокол №2 від 5 липня 2022 року).
7. Співавтор робочих зошитів для учнів 1-4 класів з курсу за вибором „Культура добросусідства. Закарпаття”:
8. Кірик М.Ю., Палько Т.В., Ходанич Л.П. „Я, моя сім’я, мої сусіди. Закарпаття. Робочий зошит для 1 класу. Закарпаття”. – К.: ТОВ „Контекст Україна”, 2016. – 80 с.
9. Кірик М.Ю., Палько Т.В., Ходанич Л.П. „Місце, де ми живемо. Закарпаття. Робочий зошит для 2 класу. Закарпаття”. – К.: ТОВ „Прометей”, 2016. – 88 с. Режим доступу: http://zakinppo.org.ua/programi-proekti/kultura-dobrosusidstva
10. Кірик М.Ю., Палько Т.В., Ходанич Л.П. „Учимося, відпочиваємо та працюємо разом. Закарпаття. Частина 3. Робочий зошит для учнів і матеріали для батьків і педагогів”. – К.: ТОВ „Контекст Україна”, 2017. – 88 с. Режим доступу: http://zakinppo.org.ua/programi-proekti/kultura-dobrosusidstva
11. Кірик М.Ю., Палько Т.В., Ходанич Л.П. „Цінуймо край – пишаймося Україною! Закарпаття. Частина 4. Робочий зошит для учнів і матеріали для батьків і педагогів”. – К.: ТОВ „Контекст Україна”, 2018. – 116 с. Режим доступу: http://zakinppo.org.ua/programi-proekti/kultura-dobrosusidstva
Експерт експертної комісії навчально-методичної літератури Міністерства освіти і науки України (накази МОН України від 22.01.2021 р. №95 „Про утворення предметних (галузевих) експертних комісій та експертних груп”, від 05.08.2022р. № 700 „Про утворення предметних (галузевих) експертних комісій та експертних груп”; член робочої групи з доопрацювання Державного стандарту початкової освіти (наказ МОН України від 28.03. 2023 р. № 349 „Про створення робочої групи”). За період з 2020 по 2023 роки проекспертовано понад 35 примірників підручників, посібників та навчально-методичної літератури для вчителів.
Автор більше 26 наукових статей, серед них:
1. Кірик М.Ю. Особливості організації індивідуального та групового навчання в навчальному закладі з малою кількістю учнів / Матеріали шостого Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій. – Черкаси, 2014. – С. 183-186.
2. Кірик М.Ю. Роль післядипломної педагогічної освіти у підготовці вчителя початкових класів до інноваційної роботи з шестилітками. // М.Ю.Кірик. – Ужгород, Освіта Закарпаття. – 2015, №22. С. 106-110.
3. Кірик М.Ю., Ходанич Л.П. Формування національної самосвідомості та толерантності учнів початкової школи на основі краєзнавства // Матеріали VІІ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій. Том 2. – Черкаси, 2015. – С. 162-165.
4. Кірик М.Ю. Системна інтеграція змісту початкової освіти – вимога часу // М.Ю.Кірик. – Ужгород, Освіта Закарпаття. – 2016, №23-24. С. 80-85.
5. Кірик М.Ю. Кроки реформування початкової освіти // М.Ю.Кірик. – Ужгород, Освіта Закарпаття. – 2018, №27-28. С.50-54.
6. Кірик Марія. Навчання грамоти: якій методиці надати перевагу? Особливості традиційних та нетрадиційних підходів до формування навичок читання та письма //Учитель початкової школи. – Київ, №9, 2018. – с 13-17
7. Кірик Марія. Організація освітнього середовища в сільській початковій школі з малою кількістю учнів // Вища Школа Управління (Менеджменту) І Адміністрації в Ополе „Cистема управління та особливості безперервного професійного розвитку педагогів в умовах полікультурного середовища та євроінтеграції”. – Ополе (Польща), 2020. – С.190-199.
8. Кірик Марія, Ваколя Зоряна. Післядипломна педагогічна освіта в умовах Нової української школи. Режим доступу:
9. http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files/6da8b1d3a855be10bc60bc0b1d8749bb.pdf
10. Данилова Людмила, Кірик Марія. Формування конкурентоспроможності вчителів початкових класів в умовах післядипломної педагогічної освіти / Л.Данилова, М.Кірик. – Ужгород, 2023.
Сфера наукових та професійних інтересів:
• розробка навчально-методичних матеріалів для розвитку професійних та загальних компетентностей вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня;
• робота в групі, яка вносить зміни до Державного стандарту початкової освіти;
• експертиза навчальної літератури (підручників та посібників для 1 класу) та навчально-методичної літератури для педагогів.
E-mail: kirykmy@zakinppo.org.ua