Кафедра дошкільної початкової та інклюзивної освіти
Кафедра дошкільної початкової та інклюзивної освіти була створена 1 жовтня 2021 року. Це сучасний відкритий освітній простір, який має довіру педагогів та створює перспективу інноваційних змін у системі дошкільної, початкової та інклюзивної освіти.
Метою діяльності кафедри є забезпечення безперервності та ефективності підвищення кваліфікації керівників, вихователів та методистів закладів дошкільної освіти, вчителів початкової школи, педагогічних працівників інклюзивного та інтегрованого навчання, учителів-дефектологів (логопедів, олігофренопедагогів, тифлопедагогів, сурдопедагогів, ортопедагогів); психолого-педагогічний супровід особистісного та професійного зростання педагогічних працівників даної категорії.
Робота кафедри ґрунтується на принципах: верховенства права, науковості, саморозвитку, гуманізму, патріотизму, демократизму, академічної доброчесності, академічної свободи, академічної цілісності, академічного наступництва; забезпечення якості освітньої діяльності, єдності навчання, виховання та розвитку; колегіальності та прозорості обговорення питань і прийняття рішень, що належать до її компетенції; персональної і колективної відповідальності, інклюзивності;

Рего Ганна Іванівна
Завідувач кафедри дошкільної початкової та інклюзивної освіти
Кандидат педагогічних наук, доцент.

Утьосова Олена Іванівна
Доцент кафедри дошкільної, початкової та інклюзивної освіти.
Кандидат педагогічних наук.
Структура кафедри:
завідувач кафедри;
доцент (2 посади);
старший викладач (2 посади).
Основні напрямки діяльності кафедри дошкільної, початкової та інклюзивної освіти:
- забезпечення якості освітнього процесу відповідно до стандартів вищої освіти та нормативних документів, що регламентують діяльність закладів післядипломної педагогічної освіти;
- сприяння впровадженню кращого світового освітнього досвіду, сучасних моделей безперервної освіти, що забезпечують професійний та особистісний розвиток педагогічних працівників;
- проведення наукових досліджень із найважливіших теоретичних і науково-методичних проблем за профілем кафедри;
- науково-методичний супровід впровадження інновацій у навчальних закладах регіону, підтримка інноваційної діяльності педагогів;
- активізація та розвиток педагога дошкільної та початкової школи, педагогічних працівників інклюзивного та інтегрованого навчання, учителів-дефектологів, формування їх інноваційної спрямованості, компетентності, креативності.
- вивчення, узагальнення й поширення досвіду роботи кращих педагогів, наставництво та допомога педагогам-початківцям в оволодінні педагогічною та професійною майстерністю.
Науково-дослідна робота кафедри:
Кафедра виконує наукові дослідження з теми «Вдосконалення професійних й загальних компетентностей педагога дошкільної, початкової та інклюзивної освіти в полікультурному середовищі».
Пріоритетні завдання у навчальній роботі:
– забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, а звідси – опанування мультимедійним інструментарієм, створення відповідного навчально-методичного забезпечення;
– науково-методичний супровід упровадження інклюзії в період демократичних змін в освіті;
– науково-методичний супровід дошкільної та початкової освіти в період демократичних змін в освіті;
– впровадження концепції Нової української школи в роботу вихователя групи продовженого дня;
– забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової освіти, відповідність Базового компонента дошкільної освіти віковим особливостям дітей старшого дошкільного віку та вимогам концептуальних засад реформування Нової української школи;
– забезпечення комфортного і ефективного переходу дітей з особливими освітніми потребами від дошкільної до початкової освіти;
– забезпечення підвищення управлінської компетентності щодо формування внутрішньої та зовнішньої систем забезпечення якості освіти в закладах дошкільної та початкової освіти;
Пріоритетні завдання у наукових дослідженнях:
– актуальні питання дошкільного виховання в Україні та за кордоном: порівняльний аспект;
– актуальні питання дошкільної та початкової освіти в умовах інклюзивного навчання;
– формування професійної компетентності сучасного педагога в полікультурному середовищі.
Новини та анонси кафедри
Україно моя, вишиванко!
У рамках курсів підвищення кваліфікації вихователів, директорів та вихователів-методистів ЗДО відбулася онлайн-конференція з обміну досвідом, присвячена Міжнародному дню вишиванки „Україно моя, вишиванко”. …
Творчість і мотивація: від проєкції до результату
17 травня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся захід, присвячений апробації матеріалів посібника з теми „Творчість і мотивація: від проєкції …
Про зміни до Державного стандарту початкової освіти
5 травня 2023 року проведено онлайн-засідання робочої підгрупи з підготовки змін до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від …