У Берегівській філії Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти продовжують свою роботу весняні методичні дні.
На третій зупинці серії заходів, 20 квітня, відбувся практично-методичний семінар для вчителів угорськомовних шкіл Закарпаття, які займаються дітьми ромської національності у Берегівській гімназії „Опре Рома”„Інклюзивна освіта дітей з особливими освітніми потребами – від теорії до практики”.
36 учителів, які взяли участь у професійному заході, привітали Бейла Габода, завідувач Берегіського відділу Закарпатського педагогічного інституту та Агнеса Кудрон, директорка гімназії „Опре Рома”.
Після короткого привітання учасники взяли участь у теоретичній та практичній професійній роботі, в якій торкалися лише одного сегменту – надзвичайно різноманітної та доступної проблемної сфери циганського виховання. Вони намагалися надзвичайно детально розглянути одну групу питань: цивілізаційну роль школи серед циганської національної меншини Закарпаття та шукали відповіді на те, як за допомогою підходу та стратегії інклюзії можна вирішити проблеми шкільного навчання. У першій частині професійного дня організатори запросили вчителів та бажаючих на відкриті показові заняття, за допомогою яких відбулося ознайомлення з навчальним процесом даної гімназії.
Гості мали змогу переглянути три заняття у трьох класах: інтегроване заняття з української мови у 3 класі („Весна приходить і красу несе”, який провела Гнатик Дьендьі, вчителька ромської гімназії „Опре Рома”); відкритий урок з предмета „Я досліджую світ” у 4 класі („Як людина змінює природу”, урок провела Тімеа Шрек, вчителька ромської гімназії „Опре Рома”) і бінарний урок з угорської та української літератури у 8 класі („Поети національної та загальнолюдської свободи” – учителі Каталін Каркушка та Аніта Бакош).
Відкриті уроки надали можливість вчителям-учасникам ознайомитися з характером занять у гімназії „Опре Рома” та учителями, які їх викладають.
У другій частині практичного семінару учасники прослухали лекцію з теми: „Угорські цигани в Карпатському басейні” (лектор – Шандор Ковач, історик). Учасники ознайомилися з історією, демографічними даними, способом життя, культурними звичаями циганської спільноти в Угорщині (Карпатський басейн), а також з поняттям та значенням циганської ідентичності в рамках надзвичайно всебічної та глибокої презентації.
Після семінару переглянули музично-поетичну літературну програму у виконанні учнів Берегівської гімназії „Опре Рома” та Ужгородської гімназії № 14. У надзвичайно насиченій програмі діти представили вірші, танці та пісні угорською, українською та ромською мовами. Балог Ержебет, Гнатик Дьендьі, Тімеа Шрек та Едіта Ожоганич разом із дітьми придумали дитяче шоу для сцени.
У заключній частині практичного семінару гості-учасники взяли участь у теоретично-практичному занятті з теми „Точка зору та практика інклюзивної освіти”. У рамках цього було проведено лекцію про загальні питання інклюзивної освіти („Інклюзивна освіта: ідея, практика та соціальна цінність” –лектор Греба Ілдіко, викладач кафедри педагогіки і психології
Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ. Потім відбувся педагогічний тренінг з теми: „Відмінність, прийняття та інклюзія”. Цікавий, розважальний і змістовний тренінг провела Бергхауер-Олас Емьовке Ласлівна, доцент, доктор філософії з галузі соціальні та поведінкові науки, доцент кафедри педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладами освіти.
У рамках професійного дня учні гімназії разом із дітьми-гостями взяли участь у кількох розвиваючих дитячих програмах. У центрі уваги були майстер-класи з рукоділля під керівництвом учителів Ужгородської гімназії № 14 (директор Оксана Легаза) та спортивні змагання „П’ятірка”. У спортивних змаганнях взяли участь чотири команди із п’яти шкіл (Берегівська гімназія „Опре Рома”, Берегівська гімназія ім. Шандора Петефі, Берегівський ліцей ім. Келемена Мікеша, Великоберезький ЗЗСО ім. Добраі Петера та Ужгородська гімназія № 14). У комплексних спортивних змаганнях, які складалися з п’яти видів, перемогла команда господарів (Берегівська гімназія „Опре Рома”). Другими фінішували діти з Великоберезького ЗЗСО ім. Добраі Петера, третіми – учні Ужгородської гімназії № 14.
У професійному дені також взяли участь третьокурсники Закарпатського угорського професійного ліцею імені Ференца Ракоці ІІ за спеціальністю „соціальна робота” – викладач Іштван Гоголом.
Учасники мали можливість озвучити свої думки і враження, а організатори могли сформулювати свої подальші ідеї та плани щодо навчання циганських студентів.
Програма тривала трохи довше запланованого, але вчителі-учасники були задоволені, адже отримали корисну інформацію, яка полегшить і покращить їхню роботу в майбутньому.
Берегівська філія ЗІППО






