Справжнього вчителя можна уявити собі тільки в постійному вдосконаленні
До 104-річниці від дня народження В.О.Сухомлинського
У Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти, на кафедрі суспільно-гуманітарної та етико-естетичної освіти, вже накопичений досвід упровадження гуманістичних ідей В.О. Сухомлинського в закладах дошкільної і загальної середньої освіти.
Від 5 до 29 вересня 2022 року, з ініціативи цієї кафедри, локацією для роботи „Майстерні гуманності В.О. Сухомлинського" стала Стрипська школа-філія „Великолазівського ліцею" Баранинської сільської ради. Тут проводилися „інтегровані уроки мислення на природі", працювала „школа під голубим небом", проводилися презентації, майстер-класи, позакласні заходи.
В педагогічному колективі та серед батьків дискутували навколо питання „Що таке голос людського серця? Голос людського серця в художній творчості Василя Сухомлинського та в життєвих ситуаціях".
З роботи над педагогічними працями і художньою творчістю Василя Олександровича Сухомлинського є очевидним, що він всю свою педагогічну діяльність присвятив пошуку шляхів до серця дитини. Цю актуальну ідею продовжують творчо розвивати сучасні вітчизняні вчені і педагоги, в тому числі й закарпатські.
З цією метою, як підсумок, в онлайн-форматі проведена Обласна науково-практична конференція „Майстерня гуманності В.О. Сухомлинського". Музичне вітання (М.Лисенко „Мелодія" у відео записі) для учасників конференції прозвучало від Чокнадій Юліанни студентки 4 курсу Ужгородського музичного фахового коледжу ім. Д.Є.Задора (клас викладача Томич М.В., концертмейстер Сігіті О.В). На пленарному засіданні конференції доповіді виголосили науковці кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ДВНЗ „Ужгородський національний університет", кафедри психології ДВНЗ „Ужгородський національний університет", кафедри культури та соціально-гуманітарної освіти Закарпатської академії мистецтв, кафедри соціокультурної діяльності Комунального закладу вищої освіти „Ужгородський інститут культури і мистецтв" та науково-педагогічні працівники Карпатського університету імені Августина Волошина, Інституту еколого-релігійних студій. До виступів долучилися також педагоги області. Особливу увагу учасників конференції привернула до себе концепція розвитку новоствореного Ужгородського греко-католицького ліцею „ТеоБенд", яка була представлена її директоркою, Гричкою Л.Й..
Цьому форуму передувала низка освітньо-виховних та просвітницьких заходів з боку кафедри суспільно-гуманітарної та етико-естетичної освіти ЗІППО щодо популяризації педагогічної спадщини і художньої творчості В.О.Сухомлинського в полікультурному середовищі Закарпаття, а також проводилися оглядові лекції та конференції з обміну досвідом роботи учителів англійської мови, образотворчого мистецтва та мистецтва, керівників гуртків позашкільної освіти на курсах підвищення кваліфікації у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти.
У заключній частині конференції говорилося про те, що кожен учитель вибирає з багатої педагогічної скарбниці В.О.Сухомлинського ту ідею, яка є йому близька, зрозуміла і доцільна у педагогічній практиці і власному житті. Перспективу її реалізації вчитель визначає самостійно і вона спрямована на конкретний позитивний результат.
На адресу роботи конференції надійшли вітання від Мукачівського державного університету, Закарпатської академії мистецтв, Інституту еколого-релігійних студій та інших закладів освіти області.
Марія Баяновська, кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри суспільно-гуманітарної та етико-естетичної освіти, членкиня Всеукраїнської асоціації Василя Сухомлинського