Коли рідне слово випромінює світло
Формування читацьких компетентностей учнів – одна з важливих проблем освіти сьогодні, адже не секрет, що в епоху смартфонів не тільки діти, а й дорослі все менше і менше читають. Несформовані читацькі компетентності в ранньому шкільному віці ведуть до проблем навчання та загального розвитку дитини, гальмуючи засвоєння програми з різних предметів.
Як зацікавити дітей читанням? Саме з таких міркувань у закладах середньої освіти останнім часом формується арсенал найрезультативніших методів, які нерідко впроваджуються у дію представниками шкільних бібліотечно-інформаційних центрів. Серед них – зустріч учнівської молоді з безпосередніми творцями книжок – письменниками.
20 жовтня цього року відбулася зустріч учнів шостого класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №20 – ліцею „Лідер" з дитячими письменниками, знаними в краї педагогами Лідією Повх та Петром Ходаничем, ініціатором якої став шкільний медіацентр. Бібліотекар Ірина Кравець по-домашньому тепло представляла гостей та їхню творчість, демонструючи при цьому чимале зібрання творів гостей, зібране в стінах бібліотеки.
Діти з захопленням читали напам'ять вірші Лідії Повх. Школярі мали змогу ознайомитися, зокрема, зі сторінками нової книжки Лідії Повх „Вірші про школу", прослухати нову пісню за її твором „Росла на груші грушка", що стало сюрпризом і для авторки.
Петро Ходанич захопив увагу учнів цікавими розповідями зі свого дитинства, пов'язаного з мікрорайоном Ужгорода, де знаходиться школа, а також зацікавив читанням уривків свого роману-містерії „Таємниця капища Перуна".
Присутні на зустрічі вчителі з захопленням ділилися враженням: „Ми наче знову стали на мить дітьми!" – і висловлювали думку, що в часи жорстких воєнних випробувань кожній людині вкрай потрібне духовне свято.
На прощання письменники подарували школі бібліотечку власних творів, за якими в ту ж мить утворилася черга юних читачів.