Чим ІРЦ відрізняється від ПМПК
Інфографіка (за матеріалами сайту nus.org.ua)
Інфографіка (за матеріалами сайту nus.org.ua)
Інтерактивна лекція направлена на виявлення рівня осмислення педагогами значення спільної діяльності батьків і педагогів щодо розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Усвідомлення значення соціальної адаптації батьківського контингенту.
Аутизм (розлади аутистичного спектру (РАС) – це стан, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується вродженим та всебічним дефіцитом соціальної взаємодії та спілкування.
До початку тренінгу проведена робота, щодо зрозуміння учасниками ролі асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням, а саме: підтримка вчителя у роботі з усіма учнями класу, насамперед – з дітьми з особливими освітніми потребами.
Щороку в світі народжується від трьох до п’яти тисяч дітей з синдромом, в Україні – понад 400. Таких малюків називають ще дітьми Сонця, але проблеми, з якими стикаються вони та їхні батьки, зовсім не сонячні. Якщо в Англії 80 відсотків всіх дітей із синдромом Дауна навчаються разом із іншими школярами, то в Україні таких набереться ледве відсоток. Проблемою для цих діток є і відвідування дитячого садка, громадських, культурних закладів. Зазвичай українці з синдромом Дауна майже приречені на ізоляцію і асоціальність. Лише останнім часом, завдяки титанічним зусиллям батькам дітей з синдромом Дауна, що об’єднуються для вирішення спільних проблем та волонтерам, ситуація трохи зрушила з мертвої точки. До поліпшення ситуації долучилися й працівники ЗІППО та слухачі курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників інклюзивної освіти.
Усі діти мають право навчатись. Незалежно від наявності особливих чи неособливих освітніх потреб. Вибір форми навчання дитини з ООП (як і всіх інших дітей) – прерогатива та відповідальність батьків. Для реалізації ідеї „освіта доступна для всіх” школа має бути безпечним та функціональним середовищем для дитини з ООП.
Інклюзивне навчання (освіта) – це система освітніх послуг, що забезпечує реалізацію права на освіту осіб з особливими освітніми потребами, а також їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство.
4 травня в комунальній установі „Інклюзивно-ресурсний центр № 1 Ужгородської міської ради” відбувся семінар-практикум „Інклюзивний простір. Практичні кроки”, проведений департаментом освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації спільно з обласним ресурсним центром з підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.