Вебінар „Моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня (учениці) з ООП”
14 червня завідувачкою ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО Воротинцевою Оленою проведено вебінар „Моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня (учениці) з ООП" для педагогів, що працюють в інклюзивних класах/групах закладів освіти, членів команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП та усіх зацікавлених у якості надання освітніх послуг для учнів/вихованців, що мають освітні труднощі.
Ще на початку зустрічі національний тренер з інклюзивної освіти наголосила, що метою моніторингу є визначення командою психолого-педагогічного супроводу динаміки розвитку дитини з ООП, вивчення стану реалізації завдань ІПР, стану організації освітнього процесу в ЗЗСО/ЗДО. Це важливий етап виконання індивідуальної програми розвитку дитини з ООП.
Під час спілкування з присутніми особлива увага була приділена індивідуалізації моніторингу успішності освітнього процесу учнів з різними категоріями освітніх труднощів та обговоренню кейсів щодо алгоритму дій команди ППС в умовах воєнного стану. Аналізували індикатори моніторингу, що визначаються для кожної конкретної дитини.
Основною метою моніторингу успішності освітнього процесу учнів з особливими освітніми потребами можна вважати вислів Ейнштейна: „...більшість учителів витрачають час на запитання, які дають змогу встановити, чого учень не знає, а справжнє мистецтво постановки запитання полягає в тому, щоб з'ясувати, що учень знає або здатний пізнати". Під час порівняння результатів необхідно враховувати не стільки отримані кількісні або якісні показники, скільки їх динаміку (зростання або зниження) за визначений час. Адже саме цей показник характеризує якість освітнього процесу та визначає досягнення цілей навчання визначених індивідуальною програмою розвитку.
У підсумку присутні отримали інформацію щодо оформлення відповідної документації, приклади протоколів засідання команди ППС та поради щодо організації співпраці з інклюзивно-ресурсними центрами.
Вдячні всім, хто долучився до зустрічі. До нових зустрічей. Нам є про що поговорити, а ще більше – чого зробити на ниві інклюзії в освіті.
Все буде – Україна!