Методичні матеріали

Інклюзивна освіта: зміни у законодавстві

Шановні колеги, зверніть увагу!

З 1 січня 2022 року набули чинності зміни до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти та Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти: упровадження диференційованого підходу до забезпечення підтримки дітей з особливими освітніми потребами (ООП), затвердження нової форми індивідуальної програми розвитку та визначення рівнів підтримки в освітньому процесі дітей під час інклюзивного навчання.

Інклюзивна компетентність вчителя як вимога сучасності

Знімок екрана 2021-03-25 100844

25 березня 2021 року дистанційно відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція, що організована Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини, «Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика».
Науковці та педагоги-практики представили доповіді за такими тематичними напрямами:
 Теоретичні основи спеціальної та інклюзивної освіти в умовах сучасності.
 Методичні аспекти інклюзивної та корекційної педагогіки.
 Психолого-педагогічний супровід навчання, виховання та розвитку осіб з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі.
 Передовий психолого-педагогічний досвід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах реалізації Концепції «Нової української школи».

Які є переваги інклюзії для учасників освітнього процесу (Інфографіка)

foto-01Інклюзія в закладах освіти важлива не лише для дітей з особливими освітніми потребами, але і для всіх учасників освітнього процесу.
Діти, що вчаться в інклюзивному середовищі будуть розуміти багатоманітність та толерантно ставитись до людей, які відрізняються від них. Для педагогів це можливість професійно розвиватись, оволодіти новими навичками викладання, а також отримувати доплату за викладання в інклюзивному класі.
Які є переваги інклюзії для учасників освітнього процесу – пояснюємо в інфографіці.

Асистент вчителя та асистент дитини виконують різні функції та мають різні обов’язки – роз'яснення МОН

5f4f53a15743b091893045Міністерство освіти і науки України розробило методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини), які виконують різні функції та мають різні обов’язки. Рекомендації оприлюднено на сайті МОН.