Педагогічний досвід учасника конкурсу «Учитель року – 2018» Мельника Нікіти Миколайовича

1Часто вчителі фізичної культури у закладах загальної середньої освіти стикаються з проблемою вивчення учнями такого складного технічного елементу, як подвійний крок у баскетболі. У пошуках полегшення умов вивчення розкладають різні предмети на першому та другому кроці, вчать виконувати кроком (що є порушенням правил баскетболу) і витрачають на це досить багато навчального часу. Метод, який під час конкурсу застосував я називається вивчення подвійного кроку від зворотнього. Завдяки цьому методу в учнів з’являється руховий навик, замість обдумування кожної дії. Так дітей навчати можна фронтальним та індивідуальним методам в залежності від умов та інвентаря.

 

Першою рекомендацією у вивченні подвійного кроку є те, щоб учні починали опановувати цей технічний елемент не біля кошика, як ми звикли, а біля стіни. У цьому випадку вони більше зосереджуються на виконанні саме подвійного кроку, а не влученню в кошик.
Перша частина вправи. Навчання починається з винесення махової ноги вперед та вгору (з маленьким стрибком) та випуском м’яча з рук. Кількість повторень кожного етапу дуже індивідуальна, але в середньому це 8-14 разів.
Перед вивченням наступної (другої) частини вправи, учні від першого вихідного положення роблять крок назад. По команді учень робить простий крок вперед і повторює вже вивчені винесення махової ноги з викиданням м’яча з рук. Повторення для закріплення рухової навички так само 8-14 разів.
І перед останньою (третьою) частиною вивчення вправи учні знову роблять крок назад вже з вихідного положення другої частини. І вчитель додає їм ще один крок, але з ударом м’яча в підлогу (ведення), після чого учні виконують другу та першу частини. Тут доцільно кількість повторень збільшити до 12-16 разів для закріплення правильної техніки виконання.
Таким чином, вивчення настільки складного технічного баскетбольного елементу, можна полегшити і в окремих випадках опанувати, навіть за один урок. І тільки після повного опанування руховою навичкою, можна починати вдосконалювати біля кошика.

2   3