Нові підходи до викладання предметів художньо-естетичних дисциплін та предметів духовно-морального спрямування

На вебінарі вчителів з художньо-естетичних дисциплін Жабляк Марія Дмитрівна, методист кабінету координаційно-методичної діяльності звернула увагу на те, що Нова українська школа приділяє значну увагу розвитку творчості (креативності) та емоційного інтелекту – наскрізних умінь особистості, необхідних їй упродовж життя (за висновками світових експертів) та визначених Законом України „Про освіту” (стаття 12), якостей, що активно розвиваються у процесі таких видів мистецької діяльності як спів, малювання, гра на дитячих музичних інструментах, імпровізація, інсценізація, активне сприймання творів мистецтва для розуміння їх впливу на людину.
З темою „Реалізація діяльнісного та інтегрованого підходів на уроках мистецтва” приєдналася до вебінару начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти в НУШ Інституту модернізації змісту освіти, кандидат педагогічних наук Гайдамака Олена Василівна.
Боднарюк Людмила Степанівна, заслужений учитель України Виноградівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №8, переможниця Всеукраїнського конкурсу „Учитель року” (номінація „Музичне мистецтво”) поділилася своїм досвідом участі в конкурсі, наголосила на певних моментах підготовки до нього.
На вебінарі для вчителів, які викладають мистецтво у 1-4 класах, рекомендовано та ознайомлено із підручниками „Мистецтво” 1-4 клас.
Необхідно враховувати, що учні 4 класу продовжують другий цикл початкової освіти. Він передбачає інтегративно-предметну основу організації освітнього процесу зі зменшенням у ньому частки ігрових методів відносно проблемно-пошукових, дослідницьких та інших методів навчання. Ця особливість зумовлює певні організаційні зміни та вибір таких методик, які створюють для учня ситуацію самостійного вибору, вияву відповідальності й ініціативності, критичної оцінки й сміливості у прийнятті рішень, здатності в команді вирішувати проблеми.
Кожен із підручників, відповідаючи типовим освітнім програмам, представляє авторську модель інтегрованої мистецької освіти.
Сайберт Наталія Мирославівна, учитель предметів духовно-морального спрямування Крайниківського ЗЗСО І-ІІІ ст. Хустської ОТГ поділилася своїм багаторічним досвідом роботи з педагогами, які викладають у школах предмети духовно-морального спрямування, а Лехман Ірина Сергіївна, учитель курсу „Основи християнської етики” у 4-6 класах Худлівського ОЗЗСО І-ІІІ ст. Ужгородського району ознайомила зі своєю участю в ХV Всеукраїнському фестивалі-конкурсі „Учитель року предметів духовно-морального спрямування – 2021”.