Мій рід, родина – ось моя Україна

Родинне виховання – перша природна і постійно діюча ланка виховання. Без докорінного поліпшення родинного виховання не можна домогтися значних змін у подальшому громадянському вихованні підростаючих поколінь. У сім'ї закладається духовна основа особистості, її мораль, самобутність національного світовідчуття і світорозуміння.
Досвідом роботи з організації ціннісного ставлення до сім’ї поділилися виховники Ставненської ЗОШ І-ІІІ ступенів, які показали наскільки у системі виховання важливим є ціннісне ставлення до сім'ї.

Педагог-організатор Закірова Г.С. провела тренінгове заняття «Цінність родини, сім’ї», метою якого стало формування у вихованців через активні форми роботи системи цінностей і духовних пріоритетів. Галина Станіславівна наголосила на тому, що з сім'ї починається дорога до школи. І вже тоді життєву дорогу ведуть два розуми, два досвіди: сім'я і школа. У шкільному віці основою родинного виховання є формування в дітей гуманістичної моралі, естетичної культури, готовності до праці, до захисту рідної землі, патріотичних почуттів.
Сприяють формуванню в дітей національної свідомості та самосвідомості, почуття патріотизму і гордості за свою країну, свій рідний край, свою родину виховні позакласні бесіди. Саме з таким підходом класовод Варга В.І. ознайомила педагогів-організаторів, провівши годину спілкування «Сім’я, родина» у 3 класі. Під час заходу учні мали змогу узагальнити знання про людину як соціальну істоту, її унікальність та неповторність, удосконалювати уміння аналізувати власні вчинки, поглибити знання про сім’ю.
Яскравим прикладом того, що батьки – найперші вихователі, стало проведення диспуту в 10 класі класним керівником Планчак С.І. «Батьки і діти», на якому педагоги-організатори взяли активну участь у проведенні виховної бесіди в ролі батьків з тим, щоб навчити підлітків шукати компроміс у спілкуванні з дорослими. Старшокласники вкотре переконалися, що родина і школа – це ті складові, які у взаємозв’язку формують уявлення про загальнолюдські моральні цінності, виховують самостійність поміркованість, повагу до батьків.
Підсумком роботи семінару стала презентація узагальненого досвіду роботи заступника директора з виховної роботи Шелемончак І.М., яка наголосила, що для подальшого розвитку духовної культури українського народу необхідна реалізація концепції сімейної педагогіки, яка включає формування загальнолюдських цінностей і таких якостей, як чесність і честь, гідність і благородність, любов до людей і працелюбство.

О.В. Савко,
методист Великоберезнянського РМК