Формування екологічної компетентності дошкільників у сучасний реаліях

alt9 грудня 2010 року управління освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації спільно з обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти провели науково-практичний семінар спеціалістів та методистів з дошкільної освіти «Формування екологічної компетентності дошкільників у сучасний реаліях» на базі дошкільних закладів Свалявського району.

 

У роботі взяли участь представники владних структур Свалявщини Іван Йосипович Гартавел – голова районної ради та заступник голови райдержадміністрації Грабар Едіта Василівна. Учасники семінару мали можливість прослухати і взяти участь в обговоренні виступів науковців, спеціалістів, методичної служби, практичних працівників.

 

В.П. Русин – начальник відділу освіти Свалявської РДА привітав учасників зібрання і розповів про стан та перспективи розвитку дошкільної освіти району.

 

Актуалізував тему семінару В.В. Химинець – заступник директора з науково-методичної роботи Закарпатського ІППО, доктор фізико-математичних наук, професор темою «Психолого-педагогічні аспекти еколого-економічного навчання і виховання дітей дошкільного віку». Н.С. Майор – завідувач кабінету дошкільної та початкової освіти ЗІППО проаналізувала стан реалізації програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» з проблем формування екологічної компетентності в дошкільному віці та завдання, які ставить програма перед педагогами у цьому напрямі Е.М. Шукалюк – методист обласного методичного центру при управлінні освіти і науки ОДА розкрила окремі аспекти роботи вихователя ДНЗ з ознайомлення дітей із природою. У виступі доповідача значна увага акцентувалася на організації відповідних умов для роботи з дітьми п’ятирічного віку.

 

Про програмно-методичне забезпечення процесу екологічного виховання згідно Базової програми «Я у Світі» йшлося у виступі О.О. Тимофієвої – методиста кабінету дошкільної освіти ЗІППО. Роль природи у формуванні базових якостей дитини-дошкільника на основі творчої спадщини В. Сухомлинського у своєму виступі розкрила Н.О. Степанюк – методист методичного кабінету відділу освіти Свалявської РДА.

 

Сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу згідно особистісно-орієнтованої моделі виховання, реалізації компетентнісної парадигми в освітній галузі, високий професійний рівень педагогів учасники семінару мали можливість побачити під час перегляду методичних заходів, практичної роботи з вихованцями різних вікових груп: заняття з дітьми молодшої групи з елементами дослідницької діяльності «Вода – то життя, то здоров’я» (вих. М.В. Сокач), КВК у старшій групі «Знай, люби і бережи природу» (вих. А.І. Різак). Вихователі дошкільних закладів сьогодні активно використовують у роботі ляльковий театр, чому свідченням була лялькова вистава «Казка про Краплинку, або чарівні перетворення». Методисти та спеціалісти відділів та управлінь освіти ознайомилися з матеріалами експрес-виставки «Панорама педагогічних ідей та знахідок» (з досвіду впровадження в практику роботи дошкільних закладів Свалявського району програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»:

 

- фото вернісажем «Пізнай себе, знайди для себе» (створення розвивального середовища в дошкільному навчальному закладі, проілюстроване світлинами з життя дитячих садків області); - фотовиставкою «Віночок рідного краю» (Червона книга України, цілюще зілля рідної землі) та фотовиставкою «Лялькова вистава – чудова забава» (персонажі лялькового театру, виготовлені вихователями ДНЗ області).

 

На науково-практичному семінарі також пройшла презентація досвідів роботи педагогів області з питань екологічного виховання та їх методичного супроводу (посібники, дидактичний матеріал і т.д.).

 

Для методичної роботи з кадрами учасники семінару отримали практичний матеріал для різних категорій педагогічних працівників: керівників ДНЗ, методистів, вихователів. Під час «вільного мікрофону» – підсумку роботи семінару, що проходив під керівництвом професора В.В.Химинця, організатори дошкільної освіти, методисти районної ланки висловили свої враження, загострили увагу на проблемах дошкілля, зокрема в екологічному вихованні та побажання їх швидкого і вдумливого розв’язання.