„Зростаймо мужніми”, або як у Лазещині виховують майбутніх патріотів

muzhni 4

Формування патріотизму в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти вцілому. У зв’язку з цим особливої ваги набуває питання національно-патріотичного виховання в системі навчально-виховного процесу. Завдання навчальних закладів – так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності.

Одним із напрямів виховної роботи, що сприяє вихованню юних патріотів України на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, здорового способу життя, духовно багатої та фізично розвиненої особистості є впровадження та організація Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотична гри „Сокіл” („Джура”). Гра проводиться вже восьмий рік, але із 2016 року увійшла у першочергові заходи на виконання Указу Президента України від 12.06.2015 №334/2015 щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
Відділ освіти, молоді та спорту не тільки координує роботу в цьому напрямку, а й всебічно сприяє впровадженню в навчальних закладах Рахівського району Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри „Джура”, зокрема під час районних методичних заходів – нарад, співбесід, семінарів-практикумів тощо. Одним із заходів був спільний семінар-нарада заступників директорів із виховної роботи та вчителів предмета „Захист Вітчизни” на початку 2016/2017 н.р., на якому обговорено стратегію впровадження гри в навчальних закладах як елемент виховної системи, рекомендовано залучити до спільної дії учнів, педагогів, батьків, представників органів місцевого самоврядування та громадських організацій, спланувати роботу на навчальний рік та впроваджувати елементи військово-патріотичної гри „Джура” в 5-11 класах.
8 грудня у Лазещинській ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся черговий районний семінар-практикум із предмета „Захист Вітчизни”, у якому взяли участь вчителі, а також методисти РМК В.В. Писар та Т.М. Федосенко.
Учитель Лазещинської ЗОШ І-ІІІ ст. Дячук Валентин Ярославович провів відкритий урок з теми „Організаційна структура механізованого відділення, його озброєння та бойові можливості”, який включав як практичну, так і теоретичну складові.
Наступним етапом семінару стали шкільні змагання «Зростаймо мужніми» між чотирма роями (командами) учнів 10-х та 11-х класів куреню „Гуцульська січ” Лазещинської ЗОШ І-ІІІ ст. як елемент підготовки до першого етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотична гри „Сокіл” („Джура”) та були присвячені Дню Збройних Сил України. Після урочистого початку заходу та знайомства з роями „Соколи”, „Бандерівці”, „Патріоти”, „Козаки” курінний отаман Валентин Ярославович Дячук прозвітував про готовність куреня розпочати змагання-гру кошовому отаману В.В. Писарю. Звертаючись із напутнім словом до роїв, Василь Васильович наголосив на тому, що обов’язком кожного справжнього юнака, чоловіка є захист рідної землі, а також пояснив важливість впровадження гри „Джура” в навчальних закладах, побажав успішних командних змагань та здорової конкуренції, запевнивши присутніх, що переможе найсильніший, адже за всім буде спостерігати суддівська колегія. Під час військово-спортивного змагання „Зростаймо мужніми” рої змагалися в конкурсах: пісні і строю, згинання-розгинання рук в упорі від підлоги, одягання форми, бій на колоді, „Паперове авіашоу”, естафетах „Стрибки у мішках”, „Листоноша”, „Черговий кухар”. Спостерігаючи за змаганнями, члени журі Писар В.В., Лендел П.П., Процюк Ю.Ю., Катеринюк В.В., Федосенко Т.М. побачили військовий вишкіл учасників, їхній фізичний розвиток, кмітливість, спритність, уміння працювати згуртовано і на результат. Переможцем став рій «Соколи», друге місце за підсумком усіх конкурсів, посів рій „Бандерівці”, третє – „Патріоти”. Усім командам вручено грамоти та нагороди – булаву як ознаку сили, влади, могутності.
Педагоги Лазещинської ЗОШ І-ІІІ ст. на чолі з директором Пранничук С.Б., заступниками Олійник М.Ю. та Абрамчук О.Й., учителем Дячуком В.Я. засвідчили свій високий професіоналізм, чітку злагоджену колективну працю, творчий підхід та системність у роботі, яка веде до успіху і результативності.
Така форма виховної роботи з учнівською молоддю, як дитячо-юнацька військово-патріотична гра „Сокіл” („Джура”) є надзвичайно ефективною та актуальною, зважаючи на складні військово-політичні умови, що нині склалися в Україні. Високий рівень обороноздатності України може бути забезпечений не стільки новітніми зразками зброї, як, у першу чергу, високим рівнем патріотизму громадян, наявністю у них потрібних умінь та навичок із загальновійськових дисциплін, уміння зберегти своє життя і здоров’я в умовах надзвичайної ситуації та військового конфлікту, надання першої допомоги, а головне – їхньої готовності захистити Україну від будь-якого агресора. Народ-патріот – непереможний!

Федосенко Т.М.,
методист РМК

muzhni 1

muzhni 3

muzhni 2