Управлінська компетентність – запорука успішного функціонування сучасного закладу освіти

kompet1

Керівник сучасного навчального закладу – цен¬тральна фігура всього освітнього процесу. Це лідер-менеджер, який по¬винен уміти не тільки керувати навчальним закладом зі сталими традиціями, але й переводити його на якісно новий рівень, що потребує спеціальних знань теорії та практики управління, певних особистісних якостей. Районний методичний кабінет під керівництвом в.о. завідувача Капустяк Н.Т. проводить цілеспрямовану роботу щодо підготовки, розвитку та вдосконалення управлінської компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів району, що засвідчив районний семінар-практикум керівників шкіл, проведений на базі Рахівської ЗОШ І-ІІІ ст. №3.

Цікавий флеш-моб у виконанні педпрацівників та школярів зустрів гостей заходу. Розпочали роботу семінару з презентації директора школи Бабинець Діани Йосипівни «Управлінська компетентність та культура керівника – запорука успішного функціонування закладу освіти», де представлено творчу лабораторію педагогічного та учнівського колективів Рахівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3, які працюють над розвитком творчого потенціалу, вихованням загальнолюдських моральних цінностей шляхом упровадження особистісно-орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі.
Відрадно, що очолює колектив Рахівської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 людина, яка пройшла всі сходинки педагогічного зросту: від вихователя групи продовженого дня, педагога-організатора, учителя, голови профспілкового комітету до директора навчального закладу із яскраво вираженою індивідуальністю, творчим неспокоєм та лідерськими якостями, які вміло реалізовуються не лише в межах школи, району, а й в обласному турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014», де вона стала лауреатом.
Бабинець Д.Й. розповіла про свої життєві принципи та філософію керівництва навчальним закладом, в основі яких домінуючим є професіоналізм, відповідальність, безконфліктність, морально-етичні норми. Від професіоналізму керівника багато в чому залежить успішний розвиток навчального закладу, його конкурентоспроможність й авторитет. Професіоналізм керівника – запорука працездатності педагогічного колективу, добробуту учнів, спокою батьків.
Діана Йосипівна ознайомила із багаторівневою управлінською системою, структурою методичної роботи школи та виробленою власним досвідом моделлю професійної компетентності, яка включає особисті якості, патріотизм, політичну культуру, високі моральні якості, суспільну активність. Проте головне, що підкреслила директор, – це згуртованість, взаємопідтримка адміністрації школи та всього педагогічного колективу, командний дух, що робить навчальний заклад конкурентоспроможним. Саме тоді звичайна школа перетворюється на сучасний освітній заклад: школу радості і гармонії, творчості та комфорту, впевненості та спокою.
У свою чергу, компетентний керівник має вимагати від кожного педпрацівника бути справжнім професіоналом, фахівцем педагогічної справи, а саме дати школярам не поверхові знання, а навчити їх правильно приймати рішення, використовувати інформаційні та комунікативні технології, критично мислити, вирішувати конфлікти, тобто озброїти особистість необхідними вміннями та знаннями для забезпечення її гармонійної взаємодії з технологічним суспільством, яке швидко розвивається. Тому на засіданні творчої групи, учасниками якої були всі присутні керівники, Д.Й.Бабинець провела тренінгове заняття «Компетентність вчителя – одна із актуальних проблем сучасності».
Родзинкою заходу стала соціальна реклама – відеоролик «Молоді вчителі ІКС», адже Рахівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3 цьогоріч поповнилася молодими спеціалістами, які в наочній формі показали свої очікування, сподівання та реалії початкуючого педагога.
Капустяк Н.Т. презентувала модель сучасного освітнього простору та школи «Нова школа для нового покоління», звертаючи увагу присутніх на те, що директор має володіти технологіями менеджменту й маркетингу в освіті, щоб не залишитися осторонь від реалій сучасного життя.
На завершення керівники закладів освіти району відвідали позакласний виховний захід у формі калейдоскопу телепередач «Один день телеканалу «Живи, люби, твори добро», режисером і натхненником якого була також директор школи Бабинець Д.Й. Ідея об’єднання різних телепроектів: «Орел і решка», «У гостях у казки», «Кохана, як ми виховуємо дітей», «Голос 3-ї школи», «Неймовірно, але факт», «Шкільна служба новин», «Дочекайся мене», рекламна пауза «Музика Землі», в яких брали участь учні 2-А, 7-8-х, 9-А, 11-А класів, насамперед показала багатогранність аспектів роботи навчального закладу та здобула схвальні відгуки й гучні овації гостей семінару.
В обговоренні відвіданих заходів взяли участь директори шкіл: Лембак І.М. із В.Бичкова, Гуков С.Є. з Ясіня, Кравчук О.Г. із Кос.Поляни, Дем’ян Г.І. з Квасів, Юращук М.М. із Ділового. Усі високо оцінили діяльність керівника школи та її професійні, особистісні й лідерські компетентності, зробили висновок, що Рахівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3 – це, попри всі труднощі і нереспектабельний вигляд, має мудрого керівника, професіонала-менеджера, що, генеруючи ідеї, згуртовує педагогічний, учнівський колективи та батьківську громадськість. Тож хочеться побажати всім, хто обрав фах педагога, щоб вашу вчительську долю завжди супроводжували ВІРА, ЛЮБОВ, НАДІЯ, бо, згідно з істинним висловленням однієї мудрої людини, «якщо Віра стане човником, Любов – вітрилом, Надія – морем, то можна сміливо долати освітні хвилі».

Т.М. Федосенко,
методист РМК

kompet2

kompet3