Планування роботи в ЗОШ І ступеня

Планування – підготовчий етап кожного управлінського циклу, тому йому відводять одне з важливих місць у системі управління школою. Кожна школа планує свою роботу, виходячи з місцевих умов і можливостей, але кожний план повинен бути педагогічно цілеспрямованим, передбачати систему заходів, спрямованих на виконання визначених завдань. З метою надання методичної допомоги щодо планування роботи у школах І ступеня районним методичним кабінетом 17 березня на базі Гандеровицької ЗОШ І ступеня, що на Мукачівщині, проведено семінар-практикум завідувачів загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня: «Планування роботи в ЗОШ І ступеня».

Інструктивно-методичний супровід семінару здійснювали: Диганич Г.І., завідувач РМК, Тулюк О.І., методист РМК, Хайнас В.М., методист РМК.
Учасників та гостей семінару гостинно зустріли господарі – завідувач ЗОШ І ступеня Мартин М.В. разом з педагогами Гандеровицької школи. Пізнавальну екскурсію невеликим, але надзвичайно ошатним закладом, гармонійно завершив відеофільм «Гандеровицька ЗОШ. Історія та сучасність», у якому розкривалися віхи історії та розвитку школи, її учнів та їхній подальший шлях. Незвичайним доповненням до розповіді Марії Василівни стала збірка нарисів про людей, доля яких пов’язана з селом Гандеровиця. Оригінальна за своїм вирішенням та унікальна за змістовим наповнення, вона стала цінним подарунком кожному учаснику семінару.
Краще познайомитися з колективом школи учасники семінару змогли переглянувши інтелектуальну шоу-гру «Я люблю Україну». Це свято – педагогічна інтерпретація відомого телешоу – сприяло в оригінальній і цікавій формі збагатити знання учнів про українську мову, сформувати уявлення про рідну країну, українські традиції та національну культуру свого народу. Проведення таких заходів сприяє поглибленню усвідомлення учнями поняття «Я — громадянин України», сприяючи виробленню таких громадянських якостей як патріо­тизм і людяність, любов і повага до Батьківщини, гордість за своїх співвітчизників. Весняний букет приємних емоцій, усмішок і радості отримали глядачі, переконавшись, що у цьому закладі панує атмосфера творчості, взаєморозуміння і співпраці.
Секретами успішного планування поділилася з колегами М.В. Мартин, зав. Гандеровицькою ЗОШ І ступеня, яка зауважила, що для ефективної роботи закладу важливо конкретизувати роботу всіх учасників навчально-виховного процесу.
Важливим аспектом, якому керівник повинен приділяти особливу увагу, є технологія створення плану роботи.
Як створити програму розвитку, концепцію розвитку та перспективне планування ЗОШ І ступеня розповіла О.І. Тулюк, методист РМК. Чудовою ілюстрацією теоретичних положень став виступ завідувача Кучавської ЗОШ І ступенів В.І. Дрозд, яка поділилася власним досвідом перспективного планування.
З основними розділами річного плану роботи школи І ступеня та особливостями його оформлення ознайомила присутніх Г.І. Диганич, завідувач РМК. Ганна Іванівна звернула увагу керівників на те, що планування на рік дає змогу поєднувати перспективні завдання з конкретними завданнями на семестр, місяць навчального року. Після закінчення навчального року, врахувавши його підсумки, на основі зібраного матеріалу складають план роботи школи на наступний навчальний рік. Уже розробленою власною схемою структури річного плану роботи школи І ступеня поділився Мучичка І. І., директор Карпатського НВК «ЗОШ-сад І ступеня».
Особливості планування школи на місяць висвітлив у своєму виступі Хайнас В.М., методист РМК.
Підбиття підсумків семінару стало яскравим доказом того, що ефективність роботи школи значною мірою залежить від чіткого і правильного планування, оскільки воно забезпечує цілеспрямованість у роботі всіх підрозділів, створює умови для організованої роботи педагогічного та учнівського колективів, раціонального використання часу та інших можливостей і резервів. Отже, планування роботи школи є своєрідним індикатором, лакмусовим папірцем для виявлення рівня управлінської майстерності керівника, його вміння мобілізувати учасників навчально-виховного процесу на творчий розвиток, високі досягнення у вибраному ними напрямі роботи.