Безпека дитини – в наших руках

bezpeka-ditej1

Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базисна потреба людини, тому на дошкільний навчальний заклад покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя. Починаючи з того моменту, як дитина робить перші кроки, вона зазнає впливу небезпечних факторів. Небезпеки підстерігають дитину практично на кожному кроці.

Брак життєвого досвіду, беззахисність і невміння діяти в критичних ситуаціях робить дитину уразливою в усіх відношеннях. Тому про те, як діяти у тій або іншій проблемній ситуації, дитині повинні пояснити батьки та вихователі. І тому педагогічні колективи ДНЗ ставлять перед собою такі завдання:
- підвищення ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;
- поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя;
- пропагування здорового способу життя серед батьків та їхніх дітей;
- інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.
Однією з ефективних форм профілактичної роботи серед дошкільнят є проведення „Тижня знань з безпеки життєдіяльності”, який проводиться у дошкільних навчальних закладах району двічі на рік. Педагоги дошкільних установ спільно з представниками МНС та батьками організовують та проводять відкриті заняття з тематики безпеки дитини, батьківські збори з питань попередження дитячого травматизму. З дошкільнятами відпрацьовуються практичні дії в умовах виникнення надзвичайних ситуацій, проводяться конкурси, вікторини на знання правил безпечної поведінки.
Навчально-виховна робота проводиться із залученням дітей до різних форм роботи: заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, свята та розваги, конкурси, бесіди (індивідуальні, групові та колективні), екскурсії, читання художньої літератури з використанням українського фольклору, самостійно-художня діяльність, пошуково-дослідницька діяльність, моделювання ситуацій та їх розв’язання.
Кожній дитині необхідно дати знання основних методів захисту від можливих надзвичайних ситуацій, навчити правилам безпечної життєдіяльності.

Ілона Цільо,
методист РМК відділу освіти Іршавської РДА

bezpeka-ditej2

bezpeka-ditej3