Освітній хакатон „Креативна інтелектуальна особистість педагога”

khak 1

Школа, як і людина, проходить стадії свого розвитку. Вона жива… ЇЇ мислення теж повинно розвиватися, від одного стану до іншого. Безумовно, зміни – це важка праця. Головне – змінити мислення, все інше змінювати буде легше.
Освітній хакатон, що зібрав небайдужу до новацій спільноту вчителів української мови та літератури у Сокирницькій ЗОШ І – ІІІ ступенів (директор Мандзюк В.П.) зробив поворот у способі створення натхненної, людяної, щасливої, кольорової школи з обличчям дитини. Мета його: визначити власні професійні якості та окреслити шляхи професійного розвитку, що є дієвим механізмом в умовах сучасної освіти.

 

Захід урочисто відкрила методист Хустського РМК Н. Подолей, розповівши притчу „Змінюй обставини” про особливих людей, які не змінюються у силу обставин – вони змінюють обставини і перетворюють їх на щось нове й прекрасне, отримуючи користь і знання в такій ситуації.
Що таке хакатон? У чому особливість цього форуму пояснила М. Бабич, вчитель Сокирницької ЗОШ І-ІІІ ступенів. Всі учасники заходу – унікальні особистості зі своїми талантами, здібностями, мріями, прагненнями творчо, сміливо, інноваційно, креативно працювали протягом дня в студіях над проблемами трансформації поля культури освітнього середовища середньої та старшої школи. Відкриті, довірливі обличчя, креативні пропозиції, нестандартні рішення, сміливі та новаторські погляди, безмежний позитив дозволили кожній команді і всім нам разом знайти шляхи побудови простору розвитку, взаємодії, комфорту для кожної дитини, враховуючи її індивідуальність, визначити його маркери…
Варто зазначити, що команди було організовано методистом Хустського РМК Н. Подолей у досить незвичний спосіб – обирання двох цукерок за кольорами та за смаковими якостями. Індивідуальна та командна гра дозволила учасникам хакатону краще попрацювати над проблемою творення „Креативної інтелектуальної особистості педагога”. Що ж таке креолізований текст? М. Ковач, вчитель Сокирницької ЗОШ І-ІІІ ступенів, детально зупинилась на видах креолізованих текстів, що можна запропонувати учням під час вивчення української літератури: комікси, буктрейлер, мотиватор, постер, буклет або брошура, фото колаж, „дудл” (заставка для ГУГЛа), скрапбукінг, кардмейкінг. Виготовляючи мотиватор до творів „Камінний хрест” В.Стефаника і „Поза межами болю” О. Турянського, педагоги зробили висновок, що системне застосування креолізованого тексту значно підвищить рівень літературної освіти школярів.
Н. Рошинець, вчитель Сокирницької ЗОШ І-ІІІ ступенів, у своїй презентації закцентувала увагу на змінах в українському правописі. Для кращого засвоєння нововведень, командам було запропоновано виконати по дві вправи із ключами.
Про кластер як систему професійного розвитку вчителя розповіла С. Король, вчитель Вишківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1. Вона поділилась досвідом із практичного застосування цього методу на уроках. Світлана Миколаївна запропонувала колегам створити кластер „Імідж вчителя”.
Н. Подолей, методист РМК, провела гуртувальні релаксаційні вправи (методика занурення): мозковий штурм „Професійні стереотипи”, вправу „Карусель”, „Психологічну піцу”, „Дерево особистості”, „Дерево вдячності”. За допомогою різних тренінгових вправ педагоги вивели власну формулу впевненості, визначили професійні та особистісні якості педагога підготовленого до інноваційної діяльності, розглянули бар’єри готовності педагога до інноваційної діяльності. Активно учасники заходу дискутували над узагальненою професіограмою вчителя. Спільними зусиллями загалом створили модель сучасної інтелектуальної особистості педагога.
Щиро хочемо подякувати господарям (в особі директора закладу В.Мандзюка), які створили належні умови для проведення хакатону, вчителям-спікерам, які працювали у студіях, організатору заходу – методисту РМК (завідувач О. Пригара) Н. Подолей.
Отже, сучасне життя посилає вчителю української мови та літератури різні виклики, і він має реагувати на них, бути конкурентоздатним у сучасному інформаційному просторі. Для цього вчителю не треба цуратися тих нових видів діяльності, які здатні шляхом переносу інтересу з одного предмету на інший, враховуючи індивідуальні уподобання школярів.

Г. Шимон,
вчитель Крайниківської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
член творчої групи

khak 2

khak 3

khak 5

khak 7