STEM-освіта: світ інноваційних можливостей

stem 1Ви ніколи не замислювались над питанням, яким буде світ через якихось десять років? Дивлячись, як стрімко розвивається людство, важко передбачити, чи не так? Та саме в цьому світі наші діти житимуть та будуватимуть кар’єру.  Чи здатні сучасні школи підготувати їх до реального життя? Відповіддю може стати STEM-освіта, яка останнім часом в освітньому просторі України набирає обертів.

Саме з огляду на потреби сучасної школи 29 жовтня 2019 року в РМК відбувся методичний захід у формі «педагогічної майстерні» для вчителів зарубіжної літератури району «STEM-школа – новітня форма організації освітнього процесу. Застосування елементів STEM-технології на уроках зарубіжної літератури».
Мета заходу – ознайомлення з основними ідеями STEM-освіти, забезпечення організаційного та науково-методичного супроводу впровадження елементів STEM-технологій в освітній процес, готовності педагогів до системної самоосвітньої діяльності й повсякденної творчої самореалізації.
Методист РМК О. Андьол наголосила на актуальності теми, ознайомила вчителів зарубіжної літератури із принципами та основними ідеями STEM-навчання в контексті Нової української школи.
У своїх виступах члени районної творчої групи ознайомили вчителів із STEM-технологіями, висвітлили форми їх застосування на уроках зарубіжної літератури. Зокрема, Т. Попович (Вишківська ЗОШ І-ІІІ ст №1.) розповіла про поняття STEM (STEАM, STREАM, STEMМ) в освіті та історію виникнення даних технологій. Про застосування STEM-технологій для розвитку ключових компетентностей розповіла Н. Якубець (Заломська ЗОШ І-ІІ ст.). Власним досвідом із застосування вказаної вище методики на уроках зарубіжної літератури та проектній діяльності поділилася із учасниками «педагогічної майстерні» С. Кострець (Копашнівська ЗОШ І-ІІІ ст.). Г. Голяк (Золотарівська ЗОШ І-ІІІ ст.) дала доречні поради щодо застосування STEM-технологій під час вивчення прозових творів, О. Бондар (Горінчівська ЗОШ І-ІІІ ст.) – під час вивчення ліричних творів. Х. Поп (Кічерельська ЗОШ І-ІІ ст.) ознайомила присутніх з літературою та інтернет-джерелами з даного питання. Усі виступи членів творчої групи супроводжувалися демонстрацією презентацій та відеозаписів фрагментів уроків.
У рамках заходу методистом О. Андьол проведено вправу «Розумний будинок», під час якої педагоги мали змогу переконатися в одній із переваг методики, дев центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити. Вчителі зарубіжної літератури району отримали  також корисні посилання для роботи зі STEM-технологіями. Підсумком педагогічного заходу стала вправа „За і проти”, під час якої вчителі висловили власні думки щодо переваг та недоліків вищевказаних педагогічних методик.
Учасники зібрання зробили висновки, що подавати навчальний матеріал без можливості його застосування на практиці – неефективно й недоцільно. У цьому основна перевага STEM-освіти.
Захід сприяв розширенню  методичних можливостей учителів зарубіжної літератури району, підвищенню їх професійної компетентності.

                                                                                                                 Голяк Г. М.,
вчитель зарубіжної літератури
Золотарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Хустського район

stem 2