Граючись вивчаємо французьку мову

nuw 1

Визнання на державному рівні доцільності запровадження іноземної мови у початковій школі стало предметом зацікавлених дискусій педагогів, філологів та батьків. У наш час вкрай важливо замислитися над завданням раннього шкільного навчання цього предмета і можливостями його реалізації, оскільки в суспільстві існує велика потреба в фахівцях з якісно високим рівнем мовної підготовки.О.І.Рацюк, методист кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, надає доречні та науково-методичні рекомендації вчителям французької мови щодо модернізації процесу викладання іноземних мов в системі освіти й широкого використання комунікативного, компетентнісного підходів реалізації загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти. Налагоджена тісна співпраця з даного питання між методистом ЗІППО і РМК відділу освіти, молоді та спорту Хустської РДА (І.В. Прокупцянич), закладами загальної середньої освіти, зокрема Сокирницької ЗОШ І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням французької мови (директор Мандзюк В.П.).

Новий цікавий підхід до вивчення іноземної мови – це комунікативно-ігровий метод навчання. Він забезпечує дійове, зорієнтоване на особистість навчання іншомовного спілкування відповідно до вимог Концепції „Нова українська школа”. Саме тому у рамках засідання методичного об’єднання вчителів іноземних мов Сокирницької ЗОШ І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням французької мови (заступник директора з навчально-виховної роботи, відповідальний за стан викладання іноземних мов О.М. Лукачович) був проведений у 2 –А класі урок французької мови (вчитель І.В. Йовжій)на тему «Рюкзак», на якому були присутні методисти РМК І.В. Прокупцянич та О.М. Кемінь. Психологічні, фізичні і фізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку, зокрема пластичність мозку, гнучкість мозкових механізмів мовлення, що сприяють швидкому і якісному запам'ятовуванню, на основі якого легко реалізується перенесення в різні ситуації спілкування, підвищена сенситивність, яскраво виражені імітативні здібності, які підкріплюються здатністю до наслідування, – все це є передумовами успішного вивчення молодшими школярами іноземних мов, вкотре у чому переконались присутні на уроці педагоги.
Метод розповідання історій (Storytelling) надає можливість для «занурення» дітей в іншомовну атмосферу, для ознайомлення зі світом. Робота над історіями в початковій школі виробляє звичку до прослуховування, а потім і до читання і, таким чином, закладає основу для занять на подальших етапах вивчення ІМ, у чому мали можливість переконатись присутні на уроці. Для кращого засвоєння слів, фраз, усього тексту «історії” учитель запропонувала сюжет розмалювати, зобразити на макеті, виготовити з паперу, розіграти.
За концепцією Нової української школи, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.