У ногу з часом і на крок попереду…

20190320 120429Уже стало доброю традицією проводити Ярмарок педагогічних ідей – своєрідний підсумок, зробленого вчителями української мови та літератури Хустського району впродовж атестаційного періоду.
Конкурс – Ярмарок педагогічної творчості – одна із яскравих подій в освіті. Його проведення допомагає краще зрозуміти й усвідомити значимість професії педагога, систематизувати надбання щоденної праці кращих педагогів, зробити крок на шляху до педагогічної майстерності, продемонструвати свій фаховий рівень, творчість, надбання, обмінятися досвідом, педагогічними знахідками; стимулювати вчителів до самовдосконалення та творчого зростання. „Будьте самі шукачами, дослідниками. Якщо не буде вогника у вас, вам ніколи не запалити його в інших”, – писав В.О. Сухомлинський.

В усі часи існування людства образ учителя асоціюється з людиною, що несе вогник знань, радість відкриття нового, цікавого, недосяжного. Не дивно, що саме вчителю письменники, присвятили тисячі слів, сповнених глибокої поваги і поклоніння перед його покликанням плекати у дитячих душах високу моральність, інтерес до навчання.
На конкурс-ярмарок цьогоріч було подано 15 робіт від педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти. На початку заходу вчителям було роздана символічна „валюта”, за яку педагоги могли придбати ідеї колег.Лоти аукціону – це „філологічні фішки”. Кожен із вчителів мав свою „родзину”, „фішку”, „знахідку”.
Ярмарок відкрила методист РМК Подолей Н.М., яка ознайомила присутніх з планом заходу. Побажала присутнім вдалої ярмарки та „придбання” цікавих педагогічних ідей.
Розпочала конкурс учитель Золотарівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Сливка О.В. Учитель плідно працює і на царині дослідження літератури рідного краю,зокрема творчості О.Сливки. Її життєвим кредом є слова Т. Фулпера: „Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники”Домінуючим у роботі вчителя Ольга Василівна вважає слово вчителя.
Біляк М.Ю., учитель Березівської ЗОШ І-ІІІ ст., показала колегам, як можна об’єднувати уроки трудового навчання з уроками української мови та літератури.
Тегза М.В., учитель Березівської ЗОШ І-ІІІ ст., представила кроссенс – сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу. Головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості зразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребуси, головоломки. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку логічного і творчого мислення учнів.
Створення атмосфери доброзичливості й порозуміння, зняття з душі дитини почуття страху та впевненості у створенні власних поетичних спроб продемонструвала у своїй презентації Бабич Н.В., учитель Золотарівської ЗОШ І-ІІІ ст. Цікавим був і буктрейлер за творчістю О. Довженка.
Не менш цікавим виявилися вправи з ключами у Бритвак Н.М., учителя з Н.Бистрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. В. Вовчка. Виявити та розвинути у дитини талант, допомогти повірити у свої сили є обов'язком вчителя вважає Росоха Г.І, (Н.Бистрівська гімназія), яка вдало поєднує уроки української мови і трудового навчання. Вона продемонструвала виготовлення лепбуку на уроках української мови та літератури. Свої творчі надбання представили Яким Л.М. (Монастирецький НВК) і Малета Н.В. (Липовецька ЗОШ І – ІІІ ст.).
Матеріали, подані на ярмарок, охоплювали різні напрями роботи педагогів, характеризувалися актуальністю змісту та практичним спрямуванням.
Креативним майстер-класом „Використання методу сторітелінгу на уроках мови та літератури” зацікавила аудиторію вчитель Бобик О.В. (Ізянська ЗОШ І –ІІІ ст.).
Родзинкою на ярмарці педагогічних ідей стала презентація вчителя Турзай Р.І. (Л.Полянська ЗОШ І-ІІІ ст.). Руслана Іванівна відмітила, що на зміну застарілим формам і методам навчання приходять якісно нові, покликані реалізувати завдання сучасної системи освіти, одним із яких є виховання особистості, здатної до активної участі в соціальному житті країни. Гештальт – один із інноваційних методів, який застосовує вчитель на уроках української мови та літератури, взаємодії людини з оточенням і довкіллям. Важливо навчитися правильно сприймати себе в навколишньому світі і будувати міжособистісні відносини.
В основі представлених проектів є: створення комп’ютерної презентації, організація роботи з обдарованими дітьми, різноманітні дидактичні ігри, тестові завдання для перевірки знань учнів, матеріали насичені ігровими прийомами. Обрані вчителями теми показують систему щодо виявлення здібностей і  уподобань дітей, структуру різновікової та різнопланової роботи з дітьми за напрямками інтелектуальних, творчих, дослідницьких, навчальних здібностей, оцінюють результативність роботи і її вплив на формування навчальних та життєвих компетентностей, конкурентоспроможності учнів, їх адаптації в соціальному середовищі.
Цей конкурс-ярмарок  відкрив у педагогів ще більше натхнення, креативу, педагогічної майстерності та любові до професії. Такі учителі  стануть агентами змін Нової української школи.
20190320 112535Що спонукає вчителя продукувати методичні ідеї? Нагальна потреба (тепер це зветься „виклики часу”), нестримний креатив (модний термін), невгамовна вдача? Адже ідея – то найвища форма пізнання й мислення, яка не лише відображає об’єкт, а й спрямована на його перетворення. Тож продукуймо ідеї й перетворюймо! А кращий спосіб одержати гарну ідею – мати багато ідей!
Сьогодні не можна уявити ні життя без комп’ютера, ні шкільне навчання без мультимедійних засобів. Не сприймають сучасні школярі паперових таблиць – і все тут! Невимовно важко навчати дітей і підлітків, кожен з яких обігнав тебе щодо вміння порозумітися з комп’ютерною технікою. Та в тому-то й головна родзинка комп’ютера, що оволодіти ним може будь-хто, будь-коли і без жодних обмежень!
На завершення Наталія Михайлівна нагадала присутнім: „Хто стоїть на місці, той відстає, а хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед і не зупинятися, досягнувши вершини”. У цьому полягає основна місія сучасного вчителя.

М. Турбінська,
голова районного методоб’єднання
вчителів української мови та літератури