Формування ключових компетенцій на уроках фізики та математики

fiz 1

27 лютого 2019 року на базі Копашнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Хустського району відбувся бінарний семінар-практикум вчителів математики та фізики „Формування ключових компетенцій на уроках фізики та математики. Проблеми, пов'язані з формуванням математичної компетентності учнів у процесі вивчення фізики. Сучасний урок в системі НУШˮ.

Чому навчає сьогоднішня школа? На жаль, в час реформування школи вчитель стикається з багатьма проблемами. З одного боку, навчальні програми покликані на те, щоб сформувати в учнів життєві навички та компетенції, з іншого боку, на виході зі школи учню таких знань замало і, щоб скласти успішно ЗНО, учень повинен мати академічні знання і розв'язувати зовсім не життєві задачі, а ті, які непотрібні йому. Також невідповідність навчальних програм з математики та фізики приводить до того, що для засвоєння певних знань з фізики учні не володіють математичним апаратом для їх вивчення. Тому вчителі фізики спочатку пояснюють математику, а потім фізику. І таких прикладів безліч.
Семінар об'єднав вчителів математики та фізики, щоб вони змогли поспілкуватись за круглим столом та обговорити проблеми викладання. Керівник РМО вчителів фізики Пасулька В.І. перерахував ключові проблемні моменти: виразити змінну з рівняння, у якому декілька змінних, робота з степенями, запис числа в стандартному вигляді, поняття синуса, косинуса та тангенса, числа „піˮ тощо. В свою чергу, математики погодились, що дають дітям такі поняття, але більше часу приділяють на перетворення громіздких математичних виразів, забуваючи при цьому про найпростіше.
Ще однією частиною семінару було питання про викладання фізики та математики в Новій українській школі. Керівник РМО вчителів математики Шеверя М.Й. ознайомила присутніх з фінською системою освіти, роботою вчителя в умовах Нової української школи. Зокрема, сьогодні ставка робиться на інтегрування предметів, адже мало вчителю бути тільки математиком чи фізиком. Сам вчитель повинен володіти компетенціями, бути високоерудованою людиною, щоб цікаво подати учням тему на уроці.
Учителі математики Молнар О.С. та фізики Данча С.В. цієї школи провели бінарний урок в 11 класі, на якому показали чудовий зв'язок цих двох дисциплін, їх важливість у житті людини та неможливість існування одна без одної. Всі присутні зауважили, що такі уроки є дуже цікавими, корисними, ненудними та захоплюючими для учнів. Проте, щоб провести такі уроки, вчителі повинні багато готуватись, змінити підхід до викладання, перелаштовуватись.
Також цікавим для присутніх був захід з математики „Фракталиˮ, який зі своїми учнями підготувала Молнар О.С.
На згадку про семінар всі учасники отримали методичний посібник методиста РМК Шевері М.Й. під назвою „Фізика чи математика? Хто кого?ˮ. Він допоможе вчителям математики та фізики глибше пізнати зв'язок між цими предметами, дослідити роль цих наук в історії людства.

fiz 2