На шляху до освіти майбутнього: бріколаж як процес створення чогось із вже існуючих засобів

bri 1

Сучасні умови вимагають від учителів-словесників докорінного переорієнтування у викладанні української мови та літератури на основі Концепції мовно-літературної освіти.

Учитель повинен домагатися відповідності змісту і технології навчання, головним принципом якого має стати активність самого учня, самостійність у розмірковуванні над життєвими проблемами та розв’язання їх. Тому ефективність уроків української мови та літератури визначається тим, щовчитель-філолог – це, по-перше, вихователь, і будь-який аналіз тексту на уроці мови чи твору на уроці літератури повинен перерости в розгляд етичної проблеми. По-друге, необхідно володіти методикою викладання предмета, шукати нових шляхів активізації навичок роботи школярів, розвивати їхню самостійність.
У сучасних умовах найбільшої переваги набувають інтерактивні технології. Саме ці питання і стали предметом обговорення на засіданні круглого столу членів творчої групи вчителів української мови та літератури, який відбувся 15 січня на базі РМК відділу освіти, молоді та спорту Хустської РДА (завідувач О.Пригара). М. Ігнатко, учитель-методист Монастирецького НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ” ознайомила присутніх із сучасною технологією навчання – бріколажем,майструванням міфологічної думки.А. Сейпі, учитель Вишківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, наголосила на тому, що міфологічне мислення дитини вподібнене до бріколера (майстра), схильного змінювати інструменти і матеріали відповідно до певної ситуації, аналогічно оперувати образами, об'єднуючи їх у нові сполуки через низку розмаїтих перетворень. На думку Г. Шимон, прийоми бріколажу характерні для практики сьогоденного постмодернізму,діючогобільше за допомогою знаків, а не понять.
Майстер-клас „Розвиток мовлення. Твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (виготовлення ляльки- мотанки), проведений вчителем Березівської ЗОШ І-ІІІ ступенів М. Біляк, практично довів, як можна інтегрувати уроки трудового навчання й української мови. Члени творчої групи із задоволенням виготовили власну ляльку-мотанку та написали творчу роботу з описом процесу праці.
Н.Подолей, методист РМК, підсумовуючи засідання, сказала, що призначення вчителя – навчити дітей бути щасливими, допомогти їм знайти шлях до самовираження й реалізації себе в житті. Школу робить школою учитель! Художник учиться змішувати фарби і наносити мазки на полотно. Музикант розучує етюди. Журналіст і письменник освоює прийоми письмового мовлення. Справжній учитель теж змішує фарби, розучує етюди, освоює прийоми. І тільки інший учитель знає,скільки праці перероблено, поки ноти, ритми, мелодії не злились у музику уроку!

М. Гайович,
голова творчої групи,
Хустський р-н

bri 2 bri 3

bri 4