Толерантність як показник компетентності педагога

komp 1

Ми живемо в складний і неспокійний час, а причини занепаду нашої моралі ми пояснюємо, виправдовуємо економічною та екологічною кризами, недоліками ринкових стосунків, зубожінням тощо. Глобальні проблеми, що їх має розв'язувати людство, дедалі загострюються, а конфлікти стають усе небезпечнішими, і тому зростає усвідомлення необхідності співпраці людей і привабливість ідей толерантності. Ми дуже довго жили в тоталітарному суспільстві, й тому нам дуже нелегко, але й дуже важливо стати толерантними.

Терпимість до чужого способу життя, поведінки, звичаїв, почуттів, ідей, вірувань є умовою стабільності та єдності суспільств, особливо тих, які не є гомогенними ні у релігійному, ні в етнічному, ні в інших соціальних вимірах.
Днями на базі Вишківського НВК ім. Ференца Келчеі відбулося засідання творчої групи вчителів української мови та літератури Хустського району з теми „На шляху до освіти майбутнього: толерантність. Актуальні проблеми виховання толерантності в учнів на уроках мови та літератури”.
Круглий стіл розпочався віртуальною мандрівкою Вишківським НВК ім. Ференца Келчеі, яку провела директор закладу освіти Ч.К. Дарвай. Після цього вчителі-словесники мали змогу побувати на майстер-класі з виготовлення лепбуку за творчістю Леоніда Глібова, який показала вчитель Нижньобистрівської гімназії Г.І. Росоха із учнями 7 класу. Цікавим є той факт, що Вишківський НВК є угорськомовним закладом освіти, а Галина Іванівна проводила майстер-клас українською мовою. Незважаючи на це, була налагоджена тісна співпраця між учителем та учнями: семикласники її розуміли, брали до уваги всі її вказівки, настанови, виконували завдання.
Наступний етап засідання провела методист районного методичного кабінету Н.М. Подолей. Це був методичний пазл „толерантності”, який складався із багатьох частинок: вправи „Яблуко”, „Продовжте вираз”, „Знайдіть спільне”, „Зашифровані слова” та ін. Учителі брали активну участь у ньому, всі мали змогу неодноразово висловити свої думки і враження. „Саме такі форми проведення різних педагогічних зібрань спрямовують педагогів на удосконалення професійної компетентності, активізацію їхнього творчого потенціалу та розвиток педагогічної майстерності” – відмітила Л. Антал, головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Хустської РДА.
Завершальним був виховний захід „Ой хто, хто Миколая любить”, підготовлений вчителем української мови та літератури Вишківського НВК М.М. Рошко. Захід був цікавим, різноманітним і спрямованим на виховання в учнів толерантного ставлення до культури українського та угорського народів. Уривок із драматичного образка І. Франка „Суд святого Миколая”, пісні до Миколая українською та угорською мовами, угорські танці „Чардаш” та „Вішкі”, а також сучасний танець-джайв „Миколайчики”, угорський Бетлегем – і все це в поєднанні зі звичаями і традиціями на свято Миколая у різних народів світу – таким запам'яталося гостям святкування Миколая у Вишкові.

А. Сейпі,
вчитель Вишківської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
член творчої групи,
Хустський р-н

komp 2

komp 3

komp 4