Учитель – вічний учень (Творча педагогічна майстерня вчителів української мови та літератури)

tv 1

Тенденції розвитку загальної освіти в Україні зумовили необхідність упровадження інноваційних процесів в освітньому середовищі, заміну шаблонних освітніх моделей новими, нестандартними, творчими, прогресивними, дієвими та адаптованими до сьогодення.

Важливу роль у забезпеченні реформування освіти відіграє модернізація навчально-методичної роботи, що полягає у стимулюванні професійного зростання педагогічних працівників, підвищенні їхньої професійної майстерності, пошуку нових ефективних форм та методів навчання.
Успішно реалізувати завдання щодо якісної підготовки кваліфікованих фахівців, які досконало володіють професійними знаннями та практичними навичками, уміло застосовують сучасні технології, здатен педагог, який має високий рівень професійної компетентності, інтелігентності, розвинені творчі здібності, здатність до безперервної освіти. Педагогічному працівнику, який прагне до особистісного зростання, самовдосконалення, не обійтися без тренінгових занять, які можуть стати програмою розвитку ефективних навичок ключових компетенцій.
Саме у тренінговій формі нещодавно у Хустському районному методкабінеті відбулася творча майстерня вчителів української мови та літератури Велятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів „Інноваційні технології у формуванні ключових компетентностей учнів на уроках української словесності”. Захід відкрито Подолей Н.М., методистом РМК, яка ознайомила присутніх із перебігом роботи, метою та завданням заняття. У своєму виступі вона відмітила, що змінюється мета та зміст освіти,з’являються нові технології та засоби, але урок залишається головною формою навчання. Тому сучасний учитель повинен акцентувати свою увагу на застосуванні інноваційних технологій у своїй практиці.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Химинець О.Ю. презентувала заклад, ознайомила з його матеріально-технічною базою, зробила аналітичні дослідження освітнього процесу роботи вчителів-словесників, які систематично застосовують інноваційні технології для покращення рівня учнівських знань. Кожне своє заняття заздалегідь ретельно сплановують.
Практичне заняття розпочалося інтерактивною вправою „Віночок побажань”. Селемонка А.Д. ознайомила педагогів із новим методом „Буктрейлер”, який допомагає спонукати учнів до читання художніх творів. Разом із педагогами району створила буктрейлери дотворів Лесі Українки.
Продовжила заняття Горват С.І., провівши тренінгову вправу „Особистісне дерево”, в якому вчителі мали змогу назвати свої найкращі риси. Під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед групою безліч варіантів розвитку та розв'язання проблеми, заради якої вона зібралася. Як правило, учасники в захваті від тренінгових методів, тому що ці методи роблять процес навчання цікавим, не обтяжливим.
Брень Н.Ю. провела майстер-клас „Написання оригінальних текстів за стратегією розвитку критичного мислення РАФТ”, у ході якого вчителі мали змогу написати оригінальний текст за поданою схемою до роману Панаса Мирного та Івана Білика „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”.
Логічним завершенням Творчої майстерні стало проведення вправи „Валіза. Кошик. М’ясорубка”, в якому вчителі підсумували проведене заняття та висловили думки стосовно того,що корисного взяли для себе.
Отже, кожен учасник заняття перейняв досвід учителів української мови та літератури Велятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та буде застосовувати у своїй практиці. „Не бійтесь експериментувати, будьте активними, старанно працюйте над собою, проявіть творчість та креативність – і ви досягнете вершин педагогічної майстерності”, – сказала на завершення Подолей Н.М.

М. Турбінська,
голова методоб’єднання

вчителів української мови та літератури,
Хустський р-н

tv 3

tv 4

tv 2