Професійна компетентність педагога

komp 3

Є люди, які не знають, наскільки важливим те, що вони є в цьому світі.
Є люди, які не знають, скільки радості дарує іншим їхня привітна щира усмішка.
Є люди, які не знають, яким добром для інших є їхня чуйність.
Є люди, які не знають, наскільки біднішими інші почувались би без них.

Але могли б знати, якби їм про це розповісти.
Ці твердження можна продовжити до безкінечності. Можливо, вам вони відомі. Але чи легко пізнавати себе? Чи можемо ми себе достатньо оцінити і зрозуміти мотиви своїх вчинків. Та й чи простим є шлях до власного пізнання? Інколи – доволі непростим, можна сказати, нелегким…

Адже самопізнання у повсякденному житті людини є відтворенням та осмисленням того, що вона робить, як вона діє, чому саме так. Тобто це – звичайна повсякденна діяльність, яка зовнішньо не відрізняється від будь-якої іншої, звичайної та необхідної для кожного з нас. Адже людина усвідомлює особливості своєї фізичної, соціальної, духовної природи, протягом життя навчається враховувати власні індивідуальні відмінності та вибудовувати певний спосіб діяння у світі відповідно до цих відмінностей – з одного боку, та до об'єктивних вимог життя – з іншого. Хоча, звичайно, засоби самопізнання власного фізичного „Я” відрізняються від засобів самопізнання „Я” духовного. Самопізнання є необхідним не тільки для вивчення себе, своїх якостей та можливостей, а й передбачає планування роботи над собою з метою самовдосконалення.
Саме з цією метою погожого осіннього дня зібралися філологи Хустського району на практикумі, який проведено методичним кабінетом (завідувач О. Пригара) у формі педагогічного тренінгу. Кожен мав можливість висловитися, поділитися досвідом роботи та продемонструвати власну педагогічну позицію щодо підвищення професійної майстерності педагога.
Модель сучасного педагога передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці. А в сукупності все це можна назвати професійною компетентністю педагога. Майстерність учителя, його компетентність залежать від багатьох чинників.
-  І саме зараз доречно згадати слова великого педагога К. Ушинського„Учитель живе доти, доки вчиться,тільки-но він перестає вчитись, у ньому помирає вчитель”.
Зараз неактуально проводити методичні захо­ди, під час яких учителі перебувають у ролі пасивних слухачів. Сьогодення вимагає практикувати нетрадиційні форми методичної роботи з використанням інтерак­тивних методик. Але будь-які нововведення мають свої плюси і мінуси. Зрозуміло, що традиційні форми роботи втрачають своє значення через низьку ефективність та недостатній зворотний зв'язкок. А інтерактивні форми роботи є більш ефективними, яким властиво залучення педагогів до діяльності. Але слід наголосити на оптимальному поєднанні традиційних та інноваційних форм роботи з педагогами.
Я гадаю, будь-яка діяльність повинна супроводжуватися сприятливою атмосферою. Саме креативність,толерантність, майстерність модератора тренінгу – Наталії Михайлівни Подолей – сприяли тій доброзичливій атмосфері, що панувала в аудиторії слухачів (учителів, які й незчулися як мимоволі стали учнями… на деякий час). Недарма кажуть, що, вивчаючи себе, „треба навчитися дивитися на себе очима інших”.
Цікавими, змістовними елементами перепліталися етапи цього методичного практикуму, який проходив на базі Сокирницької ЗОШ І-ІІІ ступенів (директор В.Мандзюк) Зокрема, вразила присутніх Наталія Михайлівна не тільки „Притчею про щастя” та „Мудрого вчителя”, а й змоделювала „піраміду майстерності вчителя”. Інші вправи теж не могли залишити когось осторонь: „Знайомство”, „Чарівний глечик”, „Крок до успіху”, „Дерево вражень”, рефлексія „Квітка побажань”. А як заінтригувала всіх дискусійна карусель „Учитель – хто він?”. На цьому етапі кожен зміг провести асоціації „вчителя” – себе з іншими професіями (актора, лікаря, судді, менеджера, скульптора, режисера та ін.).
Насамкінець, передаючи один одному букет осінніх квітів, учителі української мови та літератури висловили свої враження від заходу та побажання щодо зросту професійної діяльності колеги. Без сумніву, звучали теплі, позитивні слова як символ того, що робота на занятті була плідною та ефективною.

Г. Шимон,
вчитель Крайниківської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Хустський р-н

komp 1  komp 2

komp 4

komp 5