Зустрiч молодостi й досвiду

SAM 5617

Сучасна доба ставить нові вимоги до педагога. Суспільству потрібен учитель-професіонал з високою науково-теоретичною, методичною, психолого-педагогічною, теоретичною і практичною підготовкою, здатний до безперервного навчання, творчості і постійного самовдосконалення.

Тому в сучасних умовах модернізаційних змін в освітньому просторі всіх рівнів важливого значення набуває підвищення ефективності методичної роботи, яка має ґрунтуватися на досягненнях психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду і бути спрямованою на підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, на розвиток творчого потенціалу кожного вчителя.
З огляду на зазначене вище, нещодавно на базi Копашнiвської ЗОШ I-III ст. методистом РМК Андьол О. організовано методичний захід під назвою „Зустрiч молодостi й досвiду в Клубi успiшних освітянок”. „Пазли сучасного уроку лiтератури: мозаїка знахiдок” – такою була тема зустрічі молодих педагогів району та членів творчої групи вчителів зарубіжної літератури.
Із вiзитною карткою школи ознайомив присутніх директор Копашнiвської ЗОШ I-III ст. Хланта В. Увазi педагогів був представлений урок у 9 класi з теми „Роль Генрiка Iбсена в розвитку свiтової драматургiї, його новаторство. „Ляльковий дім” як соцiально-психологiчна драма” (учитель Русанюк Я.). Спокiйна атмосфера та пiднесений настрiй змусив кожного уявно перенестись до батькiвщини драматурга Г.Iбсена – Норвегiї за допомогою музики та презентацiї, яку пiдготували школярі. Учитель використала різноманітні методи та форми роботи з учнями, що сприяло успiшному засвоєнню навчального матерiалу на уроцi: „Аукціон”, „Ланцюжок послідовності”, „Віднови текст”, „Поетична хвилинка”, „Цифровий диктант”, „Презентування постерів та буклетів” та ін. Русанюк Я. показала себе справжнiм майстром своєї справи.
Наступний етап зустрічі залишив не менш приємнi враження. У „Клубi успiшних освітянок” панувала невимушена затишна атмосфера, позитивний настрій. Учасники заходу перейшли до складання пазлів сучасного уроку зарубіжної лiтератури. Члени районної творчої групи (Попович Т., Кострець С., Галай О., Голяк Г., Якубець Н., Бондар О., Поп Х., Петраш Н.) презентували молодим колегам найсучасніші та цікаві методи роботи („Літературний сонцеворот”, „Шість капелюхів”, „Кластер”, „Фішбоун”, „Колаж”, „Кроссенс”, „Карта персонажів”, „Піраміда Блума”, „Скрапбукінг”, „Фанфік”, „Блайднес”, „Сторітелінг” та ін.) та вправи („Парасолька”, „Паперові човники, „Кольоровий настрій”, „Чарівна скринька”, „Нечервоні дні календаря” та ін.), які можна застосувати на різних етапах уроку. Кожен досвiдчений вчитель проявив себе як митець, майстер, винахiдник.
Захопленню та емоцiям молодих педагогів не було меж, адже вони отримали чимало корисної та цiкавої iнформацiї. Методичні рекомендації, алгоритми, пам’ятки щодо впровадження педагогічних технологій, поради старших колег – це неповний перелік усього, що є важливим для молодих учителів зарубіжної літератури та увійшло до буклету „Рецепти успіху від Клубу успішних освітянок”.
Готувалися до виступу й педагоги, які у школі нещодавно: Попович Н., Цьока Л., Якубець Т., Бабурнич О., Раковці Н., Фотан Н. Вони показали свої перші кроки у роботі з учнями в презентацiях „Я це знаю, я це вмію”, ознайомивши присутнiх із методами, якi застосовують на уроках.
Завжди цiкаво ознайомитися з творчiстю та креативнiстю колег, якi знаходяться в пошуках чогось нового та захоплюючого. Завдяки старанням методиста Андьол О., подiбнi зустрiчi приносять успiх та додають наснаги у роботi з дітьми. А молодим учителям Олена Юрiївна допомагає правильно застосовувати свої вмiння та навички в роботi, впевнено йти до мети, крокуючи сходинками успiху вперед, до омріяних висот педагогічної майстерності.
Із нетерпiнням чекаю наступної зустрiчi з колегами. Приємно працювати з хорошими творчими людьми, якi дарують оточуючим своє бачення свiту лiтератури в усiй його красi. Прекраснi слова, якi проникають до самого серця, щирiсть та вiдкритiсть досвідчених педагогiв зворушують та захоплюють. Сподiваюся, що мої молодi колеги разом зi мною, маючи потенцiал духовностi та креативностi, зможуть успiшно реалiзувати себе в цiкавому свiтi зарубiжної лiтератури. Вважаю, що для людини, яка за своїм духом, призначенням – учитель, стати Майстром – життєва потреба...
Наша зустріч була плідною, змістовною та корисною для всіх учасників, якi висловили подяку методисту Андьол О. за високий рівень організації та проведення методичного заходу, колегам – за професіоналізм і майстерність, а дирекції та педагогам Копашнiвської ЗОШ І-ІІІ ст. – за креативність та дружню й теплу атмосферу.

Леся Цьока,
учитель зарубіжної літератури
Крайникiвської ЗОШ I-III ст.,
Хустський р-н