Традиційні та інноваційні технології на уроках словесності

 drah

Споконвіку все нове у методах навчання народжувалося саме у класі завдяки особистій винахідливості вчителів. І ось ця невпинна творчість у наймасовішій з лабораторій в світі – у шкільному класі – і народжує нову школу. Пошук йде повсюди…

У педагогічній майстерні є можливість залучитись до створення проектів моделювання освітнього простору, у якому кожна дитина зможе актуалізувати свої пізнавально-творчі здібності, а педагог не тільки зможе уникнути широко розповсюдженого сьогодні в учительському середовищі педагогічного вигоряння, але й зуміє твердо стати на шлях неухильного просування до вершини свого творчого розквіту.
Поділитися своїми ідеями, інноваційними підходами і просто цікавими думкамизібралися наприкінці жовтня вчителі української мови та літератури Хустщини. Тема зустрічі – «Традиційні та інноваційні підходи у творенні креативної інтелектуальної особистості на уроках словесності». Творчу педагогічну майстерність представили вчителі Драгівської ЗОШ І –ІІІ ступенів: Ковач Г.М., Бокоч О.С., Савка М.В., Бойсак Н.І., Тетеря Г.І., Кнаус О.І., Поп Н.М.
Заступник директора Росоха О.С. презентувала досягнення педагогічного та учнівського колективів Драгівської ЗОШ І – ІІІ ст.
Методичну скарбницю досвідчених вчителів відкрила Ковач Г.М., яка поділилася з присутніми нетрадиційними формами проведення уроків, застосування інтерактивних та комп’ютерних технологій, мультимедійних систем, поєднання різних моделей навчання на уроках словесності. Вона підкреслила, що вчитель повинен вдало поєднувати напрацювання традиційних методів з інноваційними.
Творчу майстерню молодих вчителів-філологів презентували: Бокоч О.С., Савка М.В., Бойсак Н.І. Їхні матеріали відзначалися оригінальністю та креативністю. Тематика напрацювань була налаштована на використання проблемно-пошукових технологій і креативного підходу до вирішення учнями тих чи інших проблемних питань. Учитель має прагнути виростити новий тип особистості дітей-імпровізаторів, здатних приймати творчі рішення. Родзинкою наступних молодих філологів Тетері Г.І., Кнаус О.І., Поп Н.М. є вміння знаходити обдарованих та здібних дітей. Інтерактивні, проектні технології та уроки розвитку критичного мислення допомагають виявляти саме таких учнів. Їхнє гасло – «Кожна дитина по-своєму талановита, кожна дитина може помилятися, кожна дитина – це творчий пошук».
У підсумковій частині засідання колеги-філологи проаналізували напрацювання драгівчан, відзначили креативність підходів до впровадження традиційних та інноваційних методів у роботі, подякували за висвітлення їхніх напрацювань. Голова методоб’єднання М. Турбінська побажала колегам бути в гармонії успіху, творчості, натхнення.
У заключному слові методист РМК Подолей Н.М. закцентувала увагу на тому, що інтерактивні технології мають переваги над традиційними у підвищенні мотивації навчання; заощадженні часу на уроці; ефективному зануренні в навчальний матеріал; інтегрованому підході у викладанні; можливості одночасного використання аудіо- та відеоматеріалів. Педагогу суджено бути пошуковцем, винахідником, інноватором, а відтак, слід сповна усвідомити сутність змін, які приносить новий час, аби підготувати молоду людину до життя. Саме такі вимоги нової сучасної української школи.

                                                                                       М.Турбінська, голова МО