Ярмарок педагогічних знахідок

jarm2

Сучасний світ сповнений стресових ситуацій, непередбачуваності, непрогнозованості як позитивного, так і негативного характеру. Особистість (педагог та учень) має сприймати, мислити, діяти за будь-яких умов адекватно. Виникає питання: як реалізувати ці завдання комплексно, якісно, тобто успішно? Як самому бути інноваційним, щоб сформувати інноваційну особистість? Як реалізувати актуальну проблему творчого розвитку всіх суб’єктів навчання?

Для цього кожен педагог опрацьовує нормативні документи, вивчає психолого-педагогічну, методичну літературу. Тобто треба створити найоптимальніші умови, можливо, навіть проблемно-екстремальні. Саме через цю строкатість системи різних форм діяльності всі учасники задіяні і кожен має вибір для досягнення як особистісного, так і колективного(у команді, групі, парі) успіху: це або репродукувати, або продукувати. Як квітку або дерево треба зрощувати, щоб були гарними, так і особистість має постійно нарощувати, удосконалювати свої компетентності згідно з сучасними вимогами.
З метою сприяння творчості освітян та презентації перспективних освітніх ідей і технологій, поширення творчих здобутків, ефективного педагогічного досвіду вчителів, що атестуються, Хустським районним методичним кабінетом 2015 року започатковано Ярмарок педагогічних знахідок. І ось уже другий рік поспіль він дає можливість підвищити рівень навчально-виховної роботи, забезпечити готовність педагогів до опрацювання проблемних питань педагогічної діяльності.
У березні в конференц-залі Хустського РМК під керівництвом методиста Н.М. Подолей відбувся обмін досвідом учителів української мови та літератури. На загальний огляд представлялися кращі методичні доробки 15 філологів району. Кожен із присутніх прагнув достойно показати рекламу-продаж власних напрацювань, подавши на розгляд найбільш ефективні форми й методи власної роботи.
Присутні мали можливість переглянути матеріали з досвіду роботи М.І. Долі, учителя Нанківської ЗОШ І–ІІІ ступенів, переможця І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2015”. Досить оригінальним був презентований прийом „Фішбоун”, який кожен із учасників дійства вирішив застосувати на практиці. Завдання творчого характеру „У морфологічному морі”, дослідження „Довженків рід і морфологія”, використовувані Мар’яною Іванівною на своїх уроках, зацікавили всіх.
Неабияк зацікавив учасників Ярмарку методичний посібник «Дидактичні ігри як засіб вивчення лексики на уроках української мови», представлений вчителем-методистом Рокосівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Н.М. Кукаріною.
Цікавими і неординарними були форми роботи, презентовані вчителем Крайниківської ЗОШ І–ІІІ ступенів О.М. Монич. Олеся Михайлівна продемонструвала як під час вивчення біографії письменника можна застосувати метод „Долоня асоціацій”. Зразок візуальної поезії найкраще було показано на поезії „Лебеді материнства” В.Симоненка. Окрім того, О.М. Монич полюбляє використовувати на уроках літературиметод „Павутинка дискусій” тощо.
Учитель Копашнівської ЗОШ О.М. Головко розкрила своє бачення компетентнісного підходу під час вивчення української мови та літератури.
Учасники Ярмарку ознайомились із досвідом роботи вчителя Липецькополянської ЗОШ І–ІІІ ступенів О. Ю. Химишинець щодо урізноманітнення методики проведення уроків літератури рідного краю. Використання краєзнавчого матеріалу спонукає учнів до зацікавлення вивчення історії рідного краю. Неперевершими виявились творчі напрацювання О.А. Білецької (Рокосівська ЗОШ І–ІІІ ступенів), зокрема картини, вишиті власноруч із поєднанням різних технік. Метод клоуз-тест допомагає учням із середнім рівнем знань, на думку Оксани Андріївни, краще засвоїти програмовий матеріал. Ну і, звісно, не можна не відмітити те, що своїм багатим досвідом роботи поділились педагоги зі стажем А.С. Апшай та О.С. Поп (Драгівська ЗОШ І–ІІІ ступенів).
У заключному слові Н.М. Подолей, методист РМК, наголосила, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного, особистісно орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності і формувати творчу особистість учня. А вчитель ніколи не повинен боятися бути експериментатором, шукати нові форми й методи роботи.
Насамкінець учасники Ярмарку дійшли висновку, що саме такі нетрадиційні форми проведення звітування вчителів допомагають краще співпрацювати, передавати один одному власні напрацювання, шукати інноваційні форми. Адже вчитель як інноваційна особистість має інтегрувати й постійно нарощувати в собі сучасні компетентності, щоб бути креативним, а значить конкурентоспроможним, успішним.

М.Гайович,
голова м/о вчителів
української мови
та літератури,
Хустський р-н

jarm1

jarm3