Історію позашкілля творять професіонали

 2 кузьма

Днями на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся круглий стіл за участю ветеранів педагогічної праці позашкільної освіти „Професійна компетентність педагога – основа якісної позашкільної освіти".
Столітній історії позашкільної освіти приділяється значна увага, адже сучасна освіта, окрім надання вузько професійних знань, має прищепити молоді вміння, необхідні для реальної життєдіяльності: отримання необхідної інформації та її творчого осмислення, поновлення та самостійне засвоєння знань упродовж усього життя, уміння працювати у команді, адекватно застосовувати знання, соціальні та комунікативні навички, уміння розв'язувати проблеми й суперечливі питання. Ці завдання виконують позашкільні навчальні заклади. Саме тому на круглому столі піднімалися питання їх становлення, розвитку, ролі у суспільстві та значення, що зробило позашкілля Закарпаття успішним, креативним, багатоплановим.


Круглий стіл, присвячений 100-річчю позашкільного руху відкрив Михайло Басараб, заступник директора Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, який наголосив, що у діяльності будь-якої навчальної структури лежать наукові підходи. Із даної проблеми виступив Євген Грабар, начальник відділу дошкільної, загальної середньої, інклюзивної та позашкільної освіти. Він окреслив завдання позашкільної освіти, шляхи вирішення питань, які виникають у позашкільних установах.
Змістовними, цікавими були виступи, які дали можливість запрошеним поринути в історію позашкільного руху на Закарпатті. „Історія і сьогодення юннатівського руху на Закарпатті" (Геревич О.В., директор Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді; „Туризм, краєзнавство як складові розвитку освіти на Закарпатті" (Мазур В.Б., заступник директора Закарпатського обласного центру туризму, краєзнавства, екскурсій і спорту учнівської молоді); „Історія розвитку та сьогодення Закарпатського центру науково-технічної творчості учнівської молоді в системі позашкільної освіти" (Левляс Т.В., заступник директора Закарпатського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді); „Роль педагога позашкільної освіти у формуванні творчої особистості дитини" (Ганько Н.В., заступник директора Закарпатського обласного палацу дитячої та юнацької творчості учнівської молоді ПАДІЮН»); „Шляхи становлення туризму на Закарпатті у другій половині ХХ століття" (Сас К.Ф., заступник директора Закарпатського центру туризму краєзнавства, екскурсій і спорту учнівської молоді (1976-2012 роки); „Ефективне управління розвитком позашкільних навчальних закладів як шлях підвищення якості позашкільної освіти" (Кузьма В.М., методист кабінету методики виховної та позашкільної роботи Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти); „Проблеми естетичного виховання у позашкільних навчальних закладах. Робота із педагогічними кадрами наприкінці ХХ століття та в перші роки незалежності України" (Мальцева Н.Я., інспектор шкіл Облвно (1978-1996 р.р.).
Учасники круглого столу ділились досвідом роботи та окремими питаннями нормативно-правового забезпечення функціонування позашкільних навчальних закладів у роки становлення та розвитку позашкілля, технологіями виховання в позашкільній освіті, формами і методами роботи з педагогічними працівниками та вихованцями.
У заході взяло участь понад 50 працівників.
Круглий стіл організовано і проведено на високому рівні. Він залишив у серцях педагогічних працівників, зокрема позашкільників, хороші спогади про важливість їхньої справи у підмурівках розбудови позашкільної освіти у Закарпатті та неоціненний вклад у виховання дітей краю, розвиток їхнього творчого потенціалу.

В. Кузьма, методист ЗІППО

1 кузьма

3 кузьма

5 кузьма