Завдання ОІППО на сучасному етапі обговорювалося під час Всеукраїнської наради

dsc 8611

«Новий етап розвитку освіти вимагає створення системи безперервної освіти, спроможної забезпечити соціальну і  професійну мобільність суспільства», – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей на секційному засіданні керівників обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти «Завдання ОІППО на сучасному етапі», яке відбулося на базі Рівненського ОІППО в межах Всеукраїнської наради керівників департаментів/управлінь освіти і науки та директорів/ректорів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти 24 листопада 2016 року.

Серед найактуальніших питань, які були порушені заступником Міністра на секційному засіданні: діяльність закладів післядипломної освіти, методичних служб та оновлення їх функції в умовах децентралізації; оновлення державних стандартів та формування нового змісту освіти; реформування початкової школи, програми якої орієнтовані на формування компетентностей;  організації та проведення експертизи навчальних програм та навчально-методичної літератури.
Тетяна Палько, директор Закарпатського ІППО, презентувала учасникам засідання Рамку безперервного професійного розвитку вчителів, що стане орієнтиром для створення інноваційних моделей професійного розвитку, де педагог самостійно обиратиме зміст і форми вдосконалення. Рамка стане інструментом для вимірювання рівня фахової підготовки вчителів, путівником у плануванні подальшого вдосконалення професійної компетентності, оскільки дозволяє відобразити процес накопичення, оцінити свій рівень згідно з дескрипторами, визначити сфери вдосконалення та спланувати конкретні шляхи свого розвитку професійних знань та вмінь від категорії до категорії. Вона покликана полегшити роботу освітян у визначенні фахового рівня та забезпечити прозорість та об’єктивність атестації, сертифікації.
В. о. директора Інституту модернізації змісту освіти Володимир Ткаченко окреслив проблеми проведення учнівських олімпіад (26 всеукраїнських та 9 міжнародних), потребу внесення змін у Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів у зв’язку зі створенням об’єднаних територіальних громад. З метою впровадження компетентнісної освіти наголосив на використанні Всеукраїнського репозитарію в організації конкурсного відбору підручників для 9 класу. Особливу увагу акцентував на організацію експертизи підручників, навчання експертів, адже на їх долю випадає найвідповідальніша місія – дати «зелене світло» новим підручникам та сприяти підвищенню якості освіти загалом. Як фахівці найвищого ґатунку вони мають бути вимогливими, критичними і справедливими.
Учасники засідання обговорили проблему підвищення персональної відповідальності експертів та рецензентів, які дають висновки до навчальних програм та навчально-методичної літератури, висловили власне бачення проведення експертизи підручників, запропонували створення для цього спільних творчих груп учителів, методистів і науковців.
Було інформовано про внесення змін в Умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2017», зокрема щодо нових конкурсних випробувань «Експертиза підручника», «Практична робота», а також не оцінювання Інтернет-ресурсу.
Діяльність Рівненського ОІППО на сучасному етапі презентував в. о. ректора Іван Вєтров. Він окреслив також проблемні питання, які обговорювалися впродовж засідання, та потребують подальшої дискусії та деталізації, зокрема: статусу ОІППО та районних (міських) методичних кабінетів (центрів), функціонування методичних служб в ОТГ, упровадження змін у початковій школі, створення нового освітнього середовища, яке б враховувало зміни у змісті освіти, в методиках викладання та доступі до компетентнісного навчання.
Учасники секційного засідання відзначили, що такі заходи вкрай важливі, адже вони є гарною платформою для обміну досвідом, обговорення актуальних освітянських проблем.

За матеріалами Рівненського ОІППО