Обмін досвідом – ключ до знань

Зміни, що відбуваються в сучасному освітньому середовищі та віддзеркалюють тенденції розвитку світової освіти, стосуються також і професійної освіти зокрема. Постійно зростають вимоги до надання освітніх послуг, пошуку ефективних методик і технологій навчання, все більшої значущості набувають нові підходи до викладання предметів, а особливо іноземних мов.
Сьогодення та прискорене зростання інформаційного потоку потребують підготовки кваліфікованих робітників, які б володіли іноземною мовою як засобом професійно-орієнтованого міжкультурного спілкування. Тому важливим завданням викладача іноземної мови є наблизити створену на уроці навчально-мовленнєву ситуацію до реальних умов сучасного життя.

Як працювати по-новому, аби знайти необхідні засоби та активні форми навчання для підвищення якості мовної компетентності учнів, зробити урок цікавим, захоплюючим – ці та інші питання хвилюють сьогодні кожного педагога. Задля їх вирішення та з метою обміну досвідом роботи Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти 22 листопада в режимі онлайн проведено засідання методичної секції викладачів іноземних мов професійно-технічних навчальних закладів області „Підвищення якості та результативності уроку іноземної мови в ПТНЗ шляхом використання сучасних педагогічних технологій”.
Свою роботу учасники онлайн-заходу розпочали з перегляду фрагмента відеоуроку англійської мови „Використання сучасних педагогічних технологій у вивченні теми „Мій друг””, який проводив викладач англійської мови Тячівського професійного ліцею Зизень Я.М. Використовуючи сучасні інформаційні засоби навчання, групову та колективну форми роботи, викладач вдало поєднав фонетичні вправи з вивченням та закріпленням лексичного матеріалу. Учні описували тематичні картинки, вправлялися у відмінюванні дієслів, виконували завдання проблемного характеру.
Про впровадження технології розвивального навчання на уроках німецької мови розповіла присутнім Загребельна Н.А., викладач ВПУ № 3 м. Мукачево. Вона зазначила, що в своїй педагогічній діяльності широко використовує парну та групову роботу, яка сприяє спілкуванню, розвиває навички співпраці, виховує почуття товариськості, прагнення бути надійним партнером.
На думку Тацак Л.В., викладача англійської мови ДНЗ „Ужгородський центр професійно-технічної освіти”, успіх у вивченні іноземних мов залежить від професійних та особистісних якостей педагога, бажання і вміння учнів працювати самостійно та злагоджено. Анкетування, фонетична зарядка, робота в парах, використання прислів’їв і приказок, робота з географічною картою та читання віршів викликають у підлітків неабиякий інтерес й допомагають краще оволодіти іноземною мовою.
Досвідом роботи з використання ігрових, інформаційно-комунікаційних технологій на уроках французької та англійської мов поділилися викладачі Варга Н.В. (Хустський професійний ліцей) та Ганич О.А. (Перечинський професійний ліцей). Педагоги вважають, що застосування інформаційно-комунікаційних технологій та рольові ігри як могутній фактор психологічної адаптації в мовному просторі підвищують інтерес до предмета, активізують мовну діяльність учнів та сприяють їхньому успішному навчанню.
Викладачі Гудь Н.І. (ДПТНЗ „Білківський професійний аграрний ліцей”) та Капущак Б.Б. (Міжгірський професійний ліцей) зацікавили аудиторію своїми виступами про важливість використання проектних технологій, які стимулюють інтерес учнів до нових знань, креативності, спонукають до знаходження шляхів у розв’язанні тих чи інших проблем не лише на уроках іноземних мов, але й у позанавчальний час.
Увазі присутніх представлено учнівські проекти, під час презентації яких вихованці Міжгірського професійного ліцею, моделюючи виробничу ситуацію, відпрацьовують професійні навички в умовах, наближених до реальних. Така діяльність у навчальному закладі є позитивним прикладом упровадження (інтеграції) німецької мови в реалізацію проектної діяльності учнів.
На завершення онлайн-заходу викладач німецької мови Капущак Б.Б. (Міжгірський професійний ліцей) розказав колегам про участь викладачів німецької мови професійно-технічних навчальних закладів у заходах проекту „Міст до професійної освіти – німецька в навчальних закладах системи професійно-технічної освіти України”, поділився своїми враженнями від перебування в Німеччині.
Окрім того, під час вебінару методист НМЦ ПТО Демчишин Г.С. ознайомила присутніх із нормативними документами Міністерства освіти і науки України та методичними рекомендаціями щодо вивчення предмета в 2016/2017 навчальному році, надала інформацію про участь викладачів іноземних мов і учнів ПТНЗ у Всеукраїнських заходах та акцентувала увагу учасників методичної секції на особливостях проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2017 році.

Навчально-методичний центр
професійно-технічної освіти
у Закарпатській області