Успіхи та проблеми освітньої діяльності Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді

kruglecostil1

Система взаємодії суб'єктів освітнього середовища нині вимагає інноваційних змін моделей навчання, нових підходів до підготовки фахівців, зокрема педагогів позашкільної освіти. Використання таких підходів сприятиме удосконаленню педагогічної діяльності та ефективній співпраці колективу вцілому.
У березні згідно з планом роботи інформаційно-методичного відділу за 2014-2015 рр. у рамках проведення Тижня педагогічної майстерності в Закарпатському обласному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді організовано і проведено круглий стіл „Успіхи та проблеми освітньої діяльності Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді”.

Організували і провели захід Поган О.В., завідувач відділу інформаційно-методичної роботи, Бурак Г.Й., методист відділу.
Метою заходу було визначення ефективних складових успішної діяльності педагогів; обмін досвідом плідної діяльності; визначення перспективи удосконалення освітнього середовища.
Основним завданням зустрічі стало обговорення питання застосування на практиці співвідношення традиційних та інноваційних освітніх технологій; взаємозв'язку і відмінностей в методиках викладання, а також проблеми розуміння та застосування в навчальному процесі сучасних освітніх технологій; формувати вміння диференційованого підходу і організації роботи педагогів з юннатами; виявити проблемні питання і знайти їх відповідні рішення та окреслити головні напрями роботи педагогів на майбутнє.
Засідання круглого столу відкрили: Геревич О.В., директор ЗОЕНЦ; Кузьма В.Ю., заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи.
У роботі круглого столу взяли участь педагоги ЗОЕНЦ: Поган О.В., завідувач відділу інформаційно-методичної роботи; Бурак Г.Й., методист відділу; Самойлова А.В., завідувач відділу екології та природоохоронної роботи; Кремінь О.І., методист відділу екології; Яхимець І.М., завідувач відділу організаційно-масової роботи; Трацевська Л.М., методист відділу; Павко М.М., керівник гуртків; Дюгованець Р.В., керівник гуртків.
Зустріч пройшла в сприятливій невимушеній атмосфері. Присутні педагоги активізували творчі стимулюючі резерви своєї майстерності і стали гравцями-будівельниками власного „Храму педагогічного успіху”, ділилися досвідом роботи, секретами педагогічної майстерності, кожен окреслив для себе поняття „ефективна робота”. Визначення такого аспекту як „самоаналіз заняття” дало можливість кожному педагогу визначити сильні та слабкі сторони своєї майстерності, допомагали добирати та вибудовувати стратегію навчального процесу задля досягнення прогнозованого результату подальших перспектив педагогічної діяльності.
Під час проведення вправи „Валіза в дорогу” учасники визначали свій „багаж на перспективу” – „Для подальшої успішної діяльності я залишу в минулому…”, „Для подальшої успішної діяльності я візьму з собою в дорогу …”, „Цей рік приніс мені наступні успіхи...”.
Щоб надалі успішно вирішувати визначені проблеми, учасники тренінгу виконали інтерактивну вправу „Особисті права і обов’язки”, яка включала аспекти: „Ви маєте право”; „Ви ніколи не зобов’язані” ; „Ви повинні пам’ятати”.
На завершення тренінгу кожен учасник визначився і обрав для себе найголовніше кредо свого життя, яке, зокрема, уособлює в собі наступні твердження: „Ви – верхівка еволюційної піраміди, ви – неповторна особистість, активний творець власного життя. Якщо ви впевнені в собі, то перешкода стає для вас викликом, а виклик кличе до звершень. І тоді всі ваші поразки і невдачі відступають.”
День завершувався. В учасників круглого столу в душі залишилося глибоке і чітке переконання, що ми усі робимо важливу справу – даруємо радість спілкування через пізнання світу і навчання, через віру у вихованців і визнання їх як особистостей, через присвячення себе назавжди професії „Педагог”.

Галина Буряк,
методист відділу інформаційно-методичної роботи
Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді

kruglecostil2

kruglecostil3