Соціальна інклюзія в Новій українській школі

Взяти участь у вебінарі за посиланням: https://vseosvita.ua/webinar/socialna-inkluzia-v-novij-ukrainskij-skoli-9.html

Опис:

Останнім часом питання інклюзивної освіти набувають вагомої значущості у процесі реформування й модернізації сфери освіти як найбільш масового соціального інституту формування й розвитку людських ресурсів. Інклюзивна освіта зарекомендувала себе в усьому світі як важливий елемент в дослідженнях у сфері освіти, оскільки значна увага до соціальної та освітньої інтеграції осіб з особливими освітніми потребами узгоджується зі світовим загальним прагненням до соціальної справедливості.
Що собою являє інклюзивна освіта? Перш за все, це введення учнів з особливими потребами до загального освітнього середовища. У наданих матеріалах Ви розглянете її сутність, передумови виникнення, основні принципи, покладені в основу інклюзивної інтеграції. Увагу буде зосереджена на функціях та проблемах, які спрямована подолати соціальна інклюзія.
Автори вебінару зупинилися на питанні як діагностувати обдарованість в сучасному інклюзивному середовищі. Та звернули особливу увагу саме на формування інклюзивного середовища, яким воно має бути, його як педагогічне, психічне так і матеріальне забезпечення.
Сьогодні на допомогу педагогам та дітям з особливими потребами держава відкриває інклюзивно-ресурсні центри. У вебінарі описано, що це таке і навіщо вони створені, як вони допоможуть покращити процес введення інклюзивної освіти.
У другій частині вебінару переключена увага на педагогічний аспект інклюзивної освіти.
Якими є вимоги до сучасного педагога?
Які проблеми та страхи постають перед вихователями від впровадження нової концепції освіти та як з ними варто боротися.
Також розглянуто введення на допомогу вчителю посади асистента вчителя. Які його функції та повноваження? На що саме буде спрямована його діяльність?
І в заключній частині вебінару автори звернулися до досвіду зарубіжних країн, які вже досить давно практикують інтегроване навчання у своїй системі освіти. Зупинилися на дослідженнях американських вчених, розглянули висновки європейських практик та нормативно-правовий захист людей з обмеженими можливостями італійської держави.
Все це дасть нам можливість визначити, що інтегрована освіта – це освіта для всіх, яка дає позитивний результат для всього суспільства загалом.

  • Частина І. Інклюзивна освіта як світова модель соціалізації осіб з обмеженими можливостями
  1. - Історичний аспект спеціальної освіти та інклюзії, передумови її виникнення
  2. - Правовий аспект впровадження інклюзивної освіти
  3. - Поняття, принципи та функції інклюзивної освіти
  4. - Діагностика обдарованості в умовах інклюзивного підходу
  5. - Особливості організації інклюзивного освітнього середовища в Новій українській школі
  6. - Інклюзивно-ресурсні центри – допомога в реалізації інклюзивної освіти
  • Частина ІІ. Інклюзивна освіта: педагогічний аспект

    2.1. Інклюзивна педагогіка та готовність майбутніх вихователів до інклюзивної освіти
    2.2. Робота асистента вчителя в інклюзивній освіті

  • Частина ІІІ. Зарубіжний досвід інклюзивної освіти