Прививаємо любов до професії

5

З метою підвищення якості професійно-технічної освіти, підняття іміджу навчальних закладів, відновлення престижності робітничих професій, організації роботи щодо надання якісних освітніх послуг та виховання в майбутніх кваліфікованих робітників інтересу до обраної професії, у професійно-технічних навчальних закладах області проводилися тижні методичних комісій професійного спрямування.
План «Тижня» передбачав не лише максимальне залучення учнів та педагогів до участі в запланованих заходах, а й багато цікавого.

Так, в Ужгородському вищому професійному училищі торгівлі та технологій харчування відбулися тижні методичних комісій педагогічних працівників професій торговельного та кулінарного профілів.
Учні групи офіціант, бармен відзначали професійне свято – Міжнародний День бармена. Із розповіді викладача, що супроводжувалася показом презентації «Короткий екскурс у професію бариста», вихованці більше дізналися про названу професію. Для сприяння професійного зростання майбутніх барменів у бібліотеці училища діяла виставка навчальної літератури.
Майбутні кваліфіковані робітники демонстрували приготовлені під керівництвом наставника кондитерські вироби: кошики з білковим кремом, тістечка пісочні з фруктами, горішки з масляно-шоколадним кремом, листочки пісочні, пісочно-шоколадні тістечка та кіфлики.
Із метою популяризації педагогічних здобутків та підвищення професійної майстерності в Хустському професійному ліцеї сфери послуг проводився конкурс професійної майстерності серед майстрів виробничого навчання з професії перукар (перукар-модельєр). Наставники демонстрували свій професіоналізм, виконуючи сучасні жіночі стрижки, уміло застосовуючи нові методи виконання стрижки.
Під гаслом „Від творчого педагога – до творчого учня" пройшов тиждень методичної комісії з професії офіціант, бармен у Державному професійно-технічному навчальному закладі «Мукачівський професійний аграрний ліцей ім. М. Данканича».
Тижні методичних комісій професійної підготовки, що допомагають розкрити творчий потенціал кожного педагога як професіонала, традиційно проводяться і в Державному навчальному закладі «Мукачівський центр професійно-технічної освіти». Серед проведених заходів – тиждень із професій слюсар з ремонту автомобілів; кухар, кондитер та столяр будівельний, паркетник, що сприяли активізації всього педагогічного колективу, спонукали до творчості, постійної самоосвіти, активного впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес. Девіз тижня: «Кожна хвилина — крок до досконалості й майбутньої кар’єри».
У Міжгірському професійному ліцеї успішно діє інноваційний проект «Робітнича професія: креатив та формула успіху». Мета проекту: підвищити рівень навчальних досягнень учнів; зацікавити їх до вивчення предметів професійно-теоретичної підготовки; розвивати інтерес до своєї професії та поглибити знання з історії професії; пропагувати робітничі професії серед учнівської молоді; залучати учнів до пошуково-дослідницької роботи; визначити формулу успіху діяльності в сучасних ринкових відносинах. Також відбулося засідання методичної комісії загальнотехнічних дисциплін та слюсарних професій у частині професії слюсар з ремонту автомобілів.
У ході реалізації проекту проведено багато цікавих та змістовних конкурсів, в яких ліцеїсти мали змогу продемонструвати не тільки практичні вміння та навички, теоретичні знання, а й творчі здібності. Метою конкурсів є розвиток творчої особистості учнів, формування в них інтересу до обраної професії, самостійного опрацювання додаткових інформаційних джерел. Переможці конкурсу відзначені грамотами.
Одночасно організовано виставку методичних напрацювань педагогічних працівників із професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок.
У рамках круглого столу учні презентували формули успіху, які вивела кожна група. Спільним рішенням викладачів та учнів після тривалого обговорення була виведена загальна формула успіху для слюсарів з ремонту автомобілів та слюсарів-електриків з ремонту електроустаткування, яка звучить «Не для школи вчимося, а для життя».
Перейнявши естафету від професії адміністратор, черговий по поверху, покоївка, продовжили реалізацію даного проекту професії кухар, офіціант та муляр, штукатур, лицювальник-плиточник.
Як бачимо, саме такі заходи дозволяють кожному учаснику навчального процесу глибше оволодіти відповідними знаннями та вміннями, удосконалити свої здібності, проявити ерудицію, інтелект, кмітливість та отримати безліч позитивних емоцій.

Навчально-методичний центр
професійно-технічної освіти у Закарпатській області

1

 

2