Шкільна зрілість - це непросто

Інноваційні процеси в освітянській галузі, зокрема перехід на навчання з шести років, внесли суттєві зміни в життя дітей, батьків, педагогічних колективів дошкільних закладів і шкіл. Посеред цього виру почуттів, емоцій, амбіцій, директив залишилася дитина – з непосильним тягарем вимог з боку дорослих і непідйомним ранцем на слабких дитячих плечах.
Питання шкільної зрілості стало одним з найскладніших для родини, дошкільних працівників і вчителів початкової школи. Зважаючи на його гостроту та актуальність науковці та методична служба ЗІППО з дошкільної і початкової освіти 22 квітня 2010 року провели обласну науково-практичну конференцію з питань формування шкільної зрілості в дітей дошкільного віку. Учасниками конференції були педагоги дошкільних закладів та вчителі-початківці області.


З привітанням до учасників зібрання звернувся заступник директора з навчально-методичної роботи, завідувач каф. методики викладання природничо-математичних дисциплін, кандидат фізико-математичних наук, доцент Петечук В.М. У вступному слові Василь Михайлович окреслив основні аспекти готовності шестирічок до школи, звернув особливу увагу на необхідність тісної співпраці родини, психологів і педагогів на благо дитини, розвиток творчої особистості, підготовку надійного старту у школі.
На конференції виступили: Химинець О.В., доцент кафедри методики викладання природничо-математичних дисциплін ЗІППО з темою доповіді «Формування позитивного мислення дитини»; Майор Н.С., завідувач кабінету дошкільної та початкової освіти ЗІППО висвітлила проблему наступності в роботі ДНЗ та початкової школи через призму державної Базової програми «Я у світі»; Романчак О.О., методист управління освіти Ужгородської міської ради з доповіддю «Сучасні тенденції підготовки дітей до навчання в школі»; Поп О.О., вихователь Білківського ДНЗ Іршавського району поділилася досвідом формування шкільної зрілості у дітей дошкільного віку; Пензилик М.Є., вихователь ДНЗ №2 м. Ужгорода розповіла колегам про практичне спрямування підготовки руки дитини до письма в дошкільному віці; Тимофеєва О.О., методист кабінету дошкільної і початкової освіти ЗІППО з доповіддю «Окремі аспекти навчально-методичного забезпечення наступності в роботі дошкільного закладу і початкової школи»; Гордуз Н.О., методист кабінету дошкільної і початкової освіти ЗІППО торкнулася питань адаптації шестилітніх дітей до школи; Кірик М.Ю., методист кабінету дошкільної і початкової освіти ЗІППО рекомендувала педагогам шляхи реалізації комунікативно-мовленнєвої підготовки першокласника; Лавренова М.В., вчитель початкових класів Довжанської ЗОШ І-ІІІ ст. Іршавського району акцентувала увагу на формуванні правильного орфоепічного мовлення дошкільника в полікультурному середовищі.
І доповідачі, і аудиторія активно відгукнулися на порушені питання під час обговорення і підбиття підсумків науково-практичної конференції. Відмітили доцільність і необхідність таких зустрічей: науковців, методистів і практиків дошкільної і початкової освіти. Творча співпраця, на думку учасників конференції, допоможе швидше і ефективніше підвищити психолого-педагогічну компетентність педагогів з проблем шкільної зрілості, поліпшити роботу з батьками майбутніх першокласників.
Спільні зусилля батьків і освітян сприятимуть успішній адаптації дитини у школі. І тоді вступ до школи – переломний момент у житті малечі – стане надійним стартом шкільного життя.
Учасники конференції мали можливість ознайомитися з матеріалами виставки дидактичних та методичних посібників з формування шкільної зрілості.

Ольга Тимофеєва,
методист кабінету дошкільної і початкової освіти ЗІППО

alt alt

alt alt

alt alt

alt