Моніторинг якості освіти – тема заключного методичного заходу педагогічних працівників ПТНЗ Закарпаття

На базі Ужгородського вищого професійного училища торгівлі та технологій харчування відбулося засідання «круглого столу» керівників ПТНЗ на тему: „Управлінський супровід моніторингу якості освіти”.

 

Цей захід організований навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Закарпатській області за підтримки департаменту освіти і науки, молоді та спорту обласної державної адміністрації. Він проводився з метою поширення досвіду роботи керівників ПТНЗ із проведення моніторингових досліджень, організації роботи щодо підвищення якості освітніх послуг, упровадження в навчально-виробничий процес інноваційних технологій, створення іміджу навчального закладу, популяризації творчих здобутків педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти.
Серед запрошених – заступник директора департаменту – начальник управління вищої, професійно-технічної освіти та науки Тороній В.Е., головний спеціаліст управління вищої, професійно-технічної освіти та науки департаменту Довганич О.С., директори, заступники директорів з навчально-виробничої роботи ПТНЗ.
Із вітальним словом виступив заступник директора департаменту – начальник управління Тороній В.Е.
Учасники круглого столу зосередили увагу на актуальних питаннях, зокрема таких, як супровід управлінської діяльності керівників щодо надання якісних освітніх послуг, підвищення професійної компетентності та фахової майстерності педагогічних працівників та учнів, підняття престижу робітничих професій, створення позитивного іміджу навчального закладу.
Про шляхи та способи розв’язання проблеми забезпечення якісної підготовки робітничих кадрів розповідала в. о. директора НМЦ ПТО Слюсарєва О.В., яка наголосила, що формування інноваційного стилю діяльності керівників навчальних закладів, упровадження Державних стандартів професійно-технічної освіти нового покоління, зростання фахової майстерності як керівників, так і всіх педагогічних працівників, ефективність методичної роботи та удосконалення комплексно-методичного забезпечення є дієвими чинниками якісної професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників.
Досвідом прийняття раціональних управлінських рішень щодо запровадження інструментарію оперативного моніторингу якості освітнього процесу ділився директор Тячівського професійного ліцею Бокоч П.М.
Про роль та місце моніторингу якості освіти в системі здійснення навчально-виробничого процесу в ПТНЗ доповіла директор Мукачівського професійного ліцею сфери послуг Трощак М.І.
Удосконалення управлінської діяльності шляхом формування кадрового потенціалу навчального закладу розкрив директор Ужгородського професійного машинобудівного ліцею Тимко С.М.
Про розвиток професійної майстерності педагогічного працівника як складову створення позитивного іміджу навчального закладу повідомила директор Перечинського професійного ліцею Келемен М.Ю.
Досвідом соціального партнерства як засобу вирішення проблем підвищення фахової кваліфікації учнів та педагогів професійної підготовки поділився директор вищого професійного училища №3 м. Мукачево Мельничук В.М.
Директор ВПУ № 34 м. Виноградів Гнатківський В.П. відзначив у своєму виступі, що якісна професійна підготовка кваліфікованого робітника є передумовою успішного працевлаштування випускника ПТНЗ.
Інші керівники професійно-технічних навчальних закладів порушували питання необхідності оновлення функціональних обов’язків членів адміністрації, методичної служби, говорили про результативність моніторингів в управлінській діяльності шляхом упровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій, використання електронних засобів навчання, запровадження інноваційних проектів, активних форм і методів навчання, удосконалення комплексно-методичного забезпечення.
Доповненням заходу була виставка „Світ педагогічних надбань”, на якій представлено кращі методичні напрацювання педагогічних працівників ПТНЗ та видавнича діяльність НМЦ ПТО.
Серед них – методичні розробки уроків із використанням новітніх форм і методів навчання, інноваційні проекти, навчальні посібники та фільми професійного спрямування, сценарії масових виховних заходів, матеріали оглядів-конкурсів, збірники інструкційно-технологічних карт.
З актуальних питань, що порушувались у виступах учасників круглого столу, випливає необхідність якісного навчально-методичного супроводу діяльності ПТНЗ, комплексної модернізації матеріально-технічної бази, підвищення в суспільстві престижності робітничих професій.

Після засідання круглого столу відбулася нарада керівників професійно-технічних навчальних закладів, на якій розглядалися наступні питання:
запровадження нових Типових правил прийому до професійно-технічних навчальних закладів України в 2013 році;
введення в дію Порядку розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації й перепідготовку кадрів”;
проведення вступної компанії;
навчання кадрового резерву керівників професійно-технічних навчальних закладів;
засади запобігання і протидії корупції;
хід реєстрації професійно-технічних навчальних закладів до Єдиної державної бази з питань освіти;
затвердження орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів;
проведення Всеукраїнських конкурсів у І півріччі 2013/2014 н. р.

Навчально-методичний центр професійно-технічної
освіти у Закарпатській області