Національно-патріотичне виховання учнів – важлива складова сучасного освітнього процесу

nac 3

Відомий педагог Володимир Сухомлинський писав: „Творення людини – найвище напруження всіх наших сил. Це і життєва мудрість, і майстерність, і мистецтво. Діти – не тільки і не стільки джерело радості. Діти – це щастя, створене нашою працеюˮ. Ці мудрі слова, сказані кілька десятиліть тому, актуальні і по сьогодні.
У процесі виховання молодого покоління перед педагогами постає чимало складних і водночас важливих завдань. Як виростити гармонійну особистість? На які моральні цінності зорієнтувати дитину? Як допомогти їй зберегти доброту, людяність, вірність своїм родинним витокам? Як підтримати допитливість дитини і зробити процес навчання та виховання цікавим для них і бажаним?

Із метою вивчення сучасних виховних систем, узагальнення та поширення найкращого досвіду з національно-патріотичного виховання дітей та молоді Оленою Воротинцевою, завідувачем ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, керівником курсів підвищення кваліфікації вихователів спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів), проведено конференцію з обміну досвідом роботи шкіл-інтернатів „Національно-патріотичне виховання учнів – важлива складова сучасного освітнього процесу”.
Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості сьогоднішніх і майбутніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що опирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.
Особливого значення набуває ознайомлення з історією героїчної боротьби українського народу за державну незалежність протягом свого історичного шляху, зокрема у ХХ-ХХІ ст. це ОУН, УПА, дисидентський рух, студентська Революція на граніті, Помаранчева революція, Революція Гідності, подвиги героїв АТО (ООС) та ін.
Саме ці теми й розглядалися вихователями спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів) під час конференції.
Слід зазначити виступи Світлани Бодак, вихователя Тячівського ліцею-інтернату з угорською мовою навчання Тячівської районної ради Закарпатської області, яка у своїй доповіді описала власний досвід роботи зі старшими підлітками, які є представниками національних меншин; Світлани Василинець, вихователя Хустського професійного ліцею сфери послуг, яка поділилася авторськими інтерактивними вправами. Цікавою для учасників стали доповіді Катерини Лазарь з теми „Формування національно-культурної самосвідомості як основи духовно-морального розвитку учнів-вихованців школи-інтернату (спеціальної школи)ˮ та Оксани Мушки, вихователя КЗ загальної середньої освіти „Ільницька гімназіяˮ Іршавської районної ради Закарпатської області, які стосувалася співпраці вчителя та вихователя спеціальних класів школи-інтернатув сучасних умовах. Вихователі Мукачівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради Мирослава Цогла та Алла Драга у своїх виступах приділили увагу власне методам і засобам національно-патріотичного виховання дітей та молоді у сучасних умовах школи-інтернату.
Конференція з обміну досвідом матиме в подальшій роботі слухачів курсів підвищення кваліфікації плідні практичні втілення з відповідною адаптацією до потреб та можливостей їхніх вихованців, бо кожен учень, вихованець – громадянин України та неповторна особистість, яка для держави є найвищою цінністю.

nac 1

nac 2