Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ

Ось і розпочався перший тиждень нового навчального року! А це означає, що учні 2 класу НУШ уже прийшли до школи та готові знову подорожувати Країною знань. І цього року подорож буде не менш цікавою, ніж минулого! 

 

БЕСІДА «ЛІТО ТА Я»

Літній відпочинок був насиченим, яскравим та сповненим неймовірних вражень. І діти точно прагнуть розказати про те, як провели канікули. Нехай кожен створить невелику усну розповідь (на 2-3 речення) про те, як пройшло їхнє літо, а якщо можливо – проілюструє її світлинами з відпочинку. Потім сядьте у коло, візьміть у руки м’ячик та дайте дітям приклад: коротко розкажіть про те, як ви провели своє літо. Після цього киньте м’ячик одному з учнів, передавши йому таким чином естафету розповіді. Так, кидаючи одне одному м’ячика, діти мають по черзі розповісти про свої канікули.

ПОВТОРЮЄМО АБЕТКУ

Минулого року ваші першокласники успішно вивчили абетку, але під час канікул завжди щось забувається. У цьому немає нічого страшного, адже все можна легко та весело пригадати! Підготуйте заздалегідь плакат із абеткою та картки із зображеннями різноманітних тварин (деякі зображення можуть повторюватися). Роздайте дітям картки  (у кожної дитини може бути декілька карток) та запропонуйте пограти. Наприклад, ви називаєте літеру «А», а учні, у яких є картка із зображенням антилопа чи акули, мають її підняти. Потім завдання можна ускладнити, наприклад, треба відшукати картку, на якій зображено тварину, у назві якої є дві літери «и».

А щоб закріпити інформацію, послухайте разом із учнями веселу пісеньку про абетку.

ЗБИРАЄМО СЛОВА 

Заздалегідь підготуйте картки, на яких намальовані літери абетки, із зображеннями літер абетки та світлини із зображеннями, що асоціюються з літом, наприклад, море, квіти, пісок, сонце, босоніжки, крем для засмаги тощо. Об’єднайте учнів у дві-три команди та дайте їм картки з літерами. Розкажіть, що десь загубили назви до цих зображень та попросіть скласти їх самостійно з наявних букв. Команда, яка впорається із завданням швидше, переможе.

МАТЕМАТИЧНА ГРА «В ІГРАШКОВОМУ МАГАЗИНІ»

Запропонуйте другокласникам уявити, що вони прийшли до іграшкового магазину, власник якого неабияк розгублений. Скоро починається новий робочий день, а він не знає, скільки іграшок у нього в магазині! Звісно, лише ваші учні можуть допомогти йому!

  1. До магазину привезли 25 наборів LEGO. З п’яти комплектів можна зібрати пожежні машинки, з трьох – магазини, з решти – будиночки. Скільки будинків LEGO можна зібрати?
  2. Серед найпопулярніших товарів у магазині – м’ячі, тому директор останнього разу замовив 50 м’ячів. Але минулі вихідні були дуже гарячі – дітлахи купували м’ячі ледве не кожної години! Зрештою залишилося лише 3 м’ячі. Скільки м’ячів було куплено?
  3. Плюшеві іграшки завжди мирно жили на сусідніх полицях. Тільки іноді вони сперечалися, кого ж з них все ж таки більше. Допоможіть іграшкам визначити, яких звіряток більше, якщо на полиці є:
    3 ведмедики і 3 десятки лисичок?
    10 слоненяток і 10 десятків зайчиків?
    6 білочок і 1 десяток морських котиків?

МАТЕМАТИЧНА ВІКТОРИНА

Математика – серйозна наука, але і в ній є місце для веселощів та гри! І деякі задачі вимагають не лише знань, а ще й уважності та логіки. Об’єднайте учнів у дві команди. Діти мають уважно слухати умови задачі та розв’язати її. Передбачено час на обговорення: школярі можуть хвилинку порадитися між собою, а вже потім відповідати. Виграє та команда, яка дасть більше правильних відповідей. 

  1. Було в одній сім'ї двоє батьків і двоє синів. Скільки це людей?  
  2. Жили собі п'ятеро синів, і в кожного з них була сестра. Порахуйте, скільки ж дітей у сім'ї?  
  3. Одне яйце вариться 4 хвилини, скільки часу потрібно варити шість яєць?  
  4. Знайдіть, у яких із наведених слів є число сім?: Осінь, зовсім, просинь, усім, посів, передовсім, сірий, сім’я, кросівки, вісім. 
  5. Влітку дятел-швець спішив –
    Чобітки на зиму шив.
    І складав їх у мішок
    Для звіряток і пташок:
    Совам –10 чобітків,
    Ще 12 – для вовків,
    14 –  для синичок.
    Підкажіть мені, щоб я повірив:
    Скільки дятел взув пташок і звірів? 
  6. Чотирьом котикам мама Киця купила чобітки, однак за розміром вони їм не підійшли. Тоді Киця запропонувала їх півникам. Скільки півників можуть взути ці чобітки? 
  7. У Юрка сьогодні день народження. Він молодший за свою сестру, якій виповнилось 7 років. Скільки років може бути Юркові? 
  8. Білочка принесла шишки та горішки, разом – чотири штуки. Горішків було більше, ніж шишок. Скільки шишок і скільки горішків принесла білочка? 
  9. На столі стояло 3 кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилось?

РОЗМАЛЮЙ ЛІТО

Літо вже закінчилося, але спогади про нього залишаться з нами надовго. Давайте ще раз пригадаємо чудову літню пору та розмалюємо літо так, як нам того хочеться! Роздрукуйте декілька шаблонів ромальовок та запропонуйте дітям обрати для роботи той, який їм подобається найбільше. 

ВПРАВА «ЯКИМ БУДЕ ЦЕЙ РІК?»

Запропонуйте дітям трошки помріяти та спробувати уявити, яким буде для них цей навчальний рік. Не обмежуйте уяву дітей, нехай висловлюють будь-які побажання та мрії, можливо, ви дійсно зможете втілити їх у життя! 

Запитання для обговорення:

  1. Що вам більше за все сподобалося у школі минулого року?
  2. Про що ви хотіли би дізнатися?
  3. Як ви думаєте, що ми будемо вивчати далі?
  4. Як ви гадаєте, чому ми вчимо у школі певні предмети, вивчаємо певні теми?
  5. Яке, на вашу думку, основне завдання школи?
  6. Що б було, якщо б ви не ходили до школи?

КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕРШОГО ТИЖНЯ НАВЧАННЯ ДРУГОГО КЛАСУ НУШ ІЗ БІБЛІОТЕКИ «НА УРОК»

Тема: Дидактичний матеріал для роботи на уроках математики у 1-2 класах «Щоденні 3. Картки для індивідуальної роботи»
Автор: Ільченко Людмила Євгенівна
Про матеріал: Розробка стане у пригоді вчителю під час вивчення теми «Зміни» у 2 класі НУШ. Використовуючи матеріал, педагог зможе зосередити увагу дітей на змінах, які відбулися у школі за літні канікули.


Тема: Ранкова зустріч «Господарі своєї території»
Автор: Бабіченко Наталія Юріївна
Про матеріал: Розробка стане у пригоді вчителю під час вивчення теми «Зміни» у 2 класі НУШ. Використовуючи матеріал, педагог зможе зосередити увагу дітей на змінах, які відбулися у школі за літні канікули.


Тема: Дидактична гра з ЛЕГО «Абетка»
Автор: Гарифулліна Яна Анатоліївна
Про матеріал: Розробка стане у пригоді вчителю під час вивчення теми «Зміни» у 2 класі НУШ. Використовуючи матеріал, педагог зможе зосередити увагу дітей на змінах, які відбулися у школі за літні канікули.

За матеріалами сайту "На урок"