27 тиждень навчання в експериментальних закладах освіти

.

ija8 

Упродовж тижня учні вчилися формувати навички дослідницької діяльності, порівнювати, узагальнювати, зіставляти набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

У Міжгірській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1 вивчали тему «Світ рослин». Учні ознайомились з різноманітністю рослинного світу. Складаючи математичні пазли, запам’ятали рослини нашої місцевості, занесені до Червоної книги України. Через гру «Живе – неживе» розкривали взаємозв’язки між неживою природою і рослинами, між рослинами і людиною. За допомогою експерименту учні доводили, що рослини живі організми, за допомогою причинно-наслідкових зв’язків характеризували рослину як об’єкт живої природи, визначали органи рослини та умови, необхідні для її росту і розвитку. Готували повідомлення про результати спостережень за раніше проведеними дослідами. У групах проводили дослідження смакових якостей лікарського чаю, при цьому удосконалювали навички спілкування, підбираючи якомога більше слів-назв ознак. Проводили практичну роботу по висіванню насіння крес-салату.
Протягом тижня «Світ рослин» учні Чинадіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Мукачівського району ознайомилися з різноманітністю рослинного світу, класифікували рослини на дерева, кущі і трави. Досліджували «Як ростуть рослини», порівнювали, узагальнювали, зіставляли та самостійно вирощували. Встановлювали зв’язки між живою і неживою природою і рослинами. Ознайомились із органами рослин та інсценізували казку «Хто із органів найголовніший?». Виготовляли аплікацію «Рослина», грали в дидактичні ігри: «Вилучи зайве», «Живе – неживе», «Що станеться, якщо…». Також читали тексти, складали і записували тематичні речення, розв’язували задачі.
Тиждень „Весна” у Ганичівській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів пройшов цікаво та змістовно. Учні вчилися спостерігати за сезонними змінами, які відбуваються у живій та неживій природі навесні, удосконалювали дослідницьку діяльність, порівнювали, узагальнювали набуті знання та вчилися використовувати їх у повсякденному житті. Здійснили екскурсію в шкільний сад. Дізналися багато цікавого про мандрівку птахів, легенди про лелек, яких із задоволенням виготовляли, досліджували, що вони їдять, де будують гнізда, скільки висиджують пташенят, зробили графічний диктант „Лелека”. Із захопленням переглядали та виконували мультфільм-пісеньку „Про весну”, розгадували ребуси, загадки, розмальовували весняні квіти, занесені до Червоної книги, складали правила збереження ранньоквітучих рослин. Працювали з календарем та картою міграції птахів.
Протягом тематичного тижня «Навіщо їсти» першокласники Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 відповідали на такі проблемні запитання: навіщо ми їмо? Як визначити корисну і шкідливу їжу? Як поводитись за столом під час споживання їжі?
Учні формували позитивне ставлення до власного здоров’я та прагнення правильно харчуватися для збереження і зміцнення здоров’я, дізнавалися, які корисні поживні речовини містяться у різних продуктах, намагалися зрозуміти роль різноманітного харчування, формували навички дослідницької діяльності, спостерігали, які органи чуття задіяні у процесі харчування і травлення, вчилися висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Групова робота «Що ми знаємо про їжу» спонукала дітей виразно вголос читати нескладний текст, висловлювати свою думку з приводу почутого та записати здобуту інформацію. Учні почали заповнювати таблицю «Знаю /Хочу дізнатися /Дізнався» і продовжували цю роботу впродовж тижня. Виконуючи мовні вправи, школярі складали речення, добирали і записували до слова „їжа” слова-ознаки (смачна, корисна, здорова), слова, близькі за значенням до слова „їсти” (харчуватися, уминати, споживати, їстоньки, поїдати, поглинати).
Складали ментальну карту «Навіщо мені їжа» і прийшли до висновку, що вона дає усе необхідне для життя. У ході бесіди з учнями «Як їжа перетравлюється» визначали, куди зникає їжа та які органи беруть участь в процесі травлення.
Вправа «Читання з передбаченням» підвела учнів до висновку, що різні тварини харчуються по-різному, і допомогла поділити їх на 3 групи відповідно до способу харчування (травоїдні, м’ясоїдні, всеїдні). Розв’язуючи повсякденні проблеми математичного змісту, діти моделювали фруктову вітрину та пробували створити різні варіанти розміщення продуктів, виконували логічні завдання, складали і розв’язували задачі з ними.
Рольова гра «У крамниці» об’єднала школярів у групи та розвивала їхнє зв’язне мовлення, навчаючи описувати продукт, не називаючи його. Цікавим був міні-проект «Кольори мого здоров’я – вітаміни». Діти мали можливість прочитати коротке повідомлення про кольорові фрукти та овочі, де найбільше вітамінів, обрати «своїх улюбленців» та зліпити їх з пластиліну. Захоплюючим для школярів був експеримент із «солодкою» водою, коли, змішуючи всі інгредієнти, діти усвідомлювали, у чому її шкода. Учні слухали уривок казки М. Кірносової «Карамелькіно», придумовували кінцівки твору, обговорювали, чому важливо їсти корисну їжу і яким мають бути правила здорового харчування.
Слухаючи текст про Марійку, школярі досліджували значення слова етикет, а виконуючи практичну роботу «Сервіруємо стіл», набули відповідних компетентностей.
Тематичні тижні додали учням нових знань, різні цікаві форми роботи дозволили закріпити уже набуті уміння і навички і вкотре довели, що навчання може і має бути цікавим, змістовним і доступним для кожного першокласника. При цьому кожен урок готує до життя, задовольняючи потреби і розвиваючи здібності особистості, яку формуємо.