knopka-300x84

09 2

 

Тематичний тиждень „Я – мандрівник”

.

nush19 1

Останній тиждень навчання для учасників пілотного проекту в мандрах і подорожах пройшов цікаво і насичено. До цього спонукала тема тижня „Я – мандрівник”, а також захоплюючі історії про мандрівників, першовідкривачів, розповіді про відомі і незнайомі місця на карті світу та України.

Кожен день розпочинався з ранкових зустрічей: діти віталися віршами, дарували один одному щиру усмішку, створювали позитивний настрій за допомогою вправи „Намалюй сонечко”, говорили компліменти та висловлювали власні міркування.
Визначаючи тему інтегрованого тижня, першокласники називали предмети, необхідні в поході, та виокремлювали зазначену літеру, щоб скласти потрібне слово. Діти з’ясовували лексичне значення утвореного слова „мандрівник”, виконували звуко-буквений аналіз та утворювали нові слова із букв цього слова.
Школярі з цікавістю читали тексти про відомих мандрівників та усвідомлювали, що, подорожуючи, можна відкривати нові світи. Відчути себе в такій ролі допомогла гра в групі „Ми – мандрівники”. Завдання було – у різних куточках класної кімнати знайти картки із зображенням транспортних засобів і, критично мислячи, вибрати, яким з них можна потрапити з одного материка на інший. Таким чином, здійснюючи віртуальну подорож, учасники гри знайомилися з материками та океанами планети, в чому їм допомагали карта світу та глобус.
Учні моделювали нестандартні ситуації, які могли виникнути у мандрівках та засвоїли правила безпечної поведінки.
Тематичний тиждень „Я – мандрівник”Поринути у цікавий світ подорожі допомагала улюблена героїня мультфільму „Дора-мандрівниця”. Складання пазлів, пригадування імен героїв цього мультфільму, переказ сюжету, послідовне з’єднання контурів рюкзака Дори та визначення речей, необхідних для подорожі, прослуховування пісеньки Дори – усі ці вправи не залишили байдужими жодного із дітей, створили атмосферу дружної завзятої роботи.
Збираючись у мандри до столиці України, учні „купували” квитки, у яких самостійно записували своє ім’я, прізвище, пункт відправлення та прибуття, а зазначаючи номер вагона та місця, рахували в межах 30. Школярі удосконалювали навички читання, працюючи над текстом „Київ”, складали із пазлів карту України, прокладали на ній маршрут Ужгород – Київ, здійснювали уявну екскурсію столицею нашої держави, ознайомилися з легендою про заснування Києва.
В уявну подорож до Чорного моря відправились на кораблику, який намалювали у графічному диктанті.
Мандруючи Карпатами, потрапили на засніжену галявину, де за формою слідів упізнавали мешканців лісів.
Незабутньою виявилася й подорож на південний материк. Учні читали цікаві тексти про вкритий льодом материк, де завжди панує зима. Назву материка визначили через збирання літер біля предметів туриста – Антарктида. Потрапити на материк допомогла гра „Танграм”, у якій діти конструювали транспортні засоби. Як справжні мандрівники, школярі досліджували, чому в Антарктиді холодно. Також проводили досліди з льодом. Знайомлячись з життям тварин в умовах вічного холоду, слухали „Казку про пінгвіна, який хотів літати”. Критично мислячи, пояснювали, чому пінгвіни це птахи, хоч і не літають. Розкривали свій творчий потенціал, читаючи та інсценуючи вірш „Суперечка” Лілії Савчук, а також виготовляючи корінних мешканців південного материка – пінгвінів.
Тематичний тиждень „Я – мандрівник”Першокласників Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 8 пісня „Я з усмішкою мандрую по землі…” Галини Британ запросила відпочити на лоні природи. Упродовж заняття діти пояснювали негативні наслідки викидання сміття у лісах, парках, забруднення водойм, розповідали про тривалість розпаду поліетилену, пластику і зменшення споживання цих матеріалів у своєму побуті. Також повторювали правила поведінки під час відпочинку в довкіллі. Школярі читали оповідання В. Сухомлинського „Перед соловейком соромно”. Конструювали годівнички з пачки з-під соку, а пінгвінів – з пластикової пляшки. Одноразову тарілку використовували для виготовлення аплікації „Морське дно”.
Учні пілотних класів Чинадіївської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів за допомогою дидактичної гри „Ми – мандрівники” подорожували, обираючи для своєї мандрівки транспортний засіб, та, об’єднавшись у групи, презентували свою мандрівку. У такий спосіб першокласники ознайомились з картою України, шукали свій населений пункт та розповідали про нього, помандрували до столиці Київ потягом, за допомогою графічного малювання визначили транспортний засіб, яким продовжили мандрівку до Чорного моря. Щоб продовжити подорож до Карпат, діти виправляли математичні помилки, які лис Тематичний тиждень „Я – мандрівник”Шахрай переплутав.
Для всіх учасників проекту найбільш цікавою виявилася подорож на південний континент. Зокрема, першокласники Міжгірської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1, як і їх ровесники, за допомогою гри „Танграм” конструювали транспортний засіб, на якому здійснили уявну подорож в Антарктиду. Визначали найнеобхідніші речі, які потрібні для мандрівки, та складали слово „Антарктида”. Досліджували, чому в Антарктиді холодно, проводили досліди з льодом та малювали жителів континенту – пінгвінів. А коли мандрували, то виконували пісню з рухами „Я з усмішкою мандрую по землі”.
Отже, упродовж робочого тижня першокласники формували навички дослідницької діяльності, класифікували, узагальнювали набуті знання та використовували їх у повсякденному житті, виробляли навички дбайливого ставлення до природи, вчилися висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Бажання подорожувати та робити нові відкриття буде супроводжувати маленьких мандрівників усе життя.