Міжрегіональна онлайн-конференція «Мистецька освіта та естетичне виховання в загальноосвітній школі» (Миколаїв – Київ – Ужгород – Луганськ)

24 квітня в Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбулася міжрегіональна онлайн-конференція «Мистецька освіта та естетичне виховання в загальноосвітній школі», яку організував Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Відкрила конференцію Масол Людмила Михайлівна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, головний редактор журналу «Мистецтво та освіта», яка розкрила значення художньо-педагогічних технологій у змісті підручників з мистецьких предметів основної школи. На конференцію були запрошені вчителі-практики з художньо-естетичних дисциплін м. Мукачева, м. Ужгорода, Іршавського та Свалявського районів. Із вітальним словом виступив Басараб Михайло Михайлович, кандидат історичних наук, доцент, заступник директора з науково-дослідної роботи та міжнародної діяльності інституту. Про практичну діяльність учнів 1-х класів на уроках музичного мистецтва за підручником Л.С. Аристової, В.В. Сергієнко розповіла Турянчик Еріка Георгіївна, учитель музичного мистецтва Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №15, старший учитель.
Туряниця Інна Петрівна, учитель музичного мистецтва, художньої культури Плосківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Свалявської районної ради, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, яка працює на уроках музичного мистецтва у 2 класі за підручником Л.Аристової, розповіла про практичну діяльність учнів 2-х класів та наголосила про складності, які виникають в процесі ведення уроків. Продовжила виступ Маріян Еріка Омелянівна, учитель музичного мистецтва, художньої культури, заступник директора з виховної роботи Мукачівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 6, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, яка розкрила зміст підручника, зошита, дисків для учнів 5 класу з музичного мистецтва автора Л. Аристової.
Порівняльну характеристику підручників з образотворчого мистецтва з точки зору художньо-педагогічних технологій зробила Папіш Лариса Володимирівна, учитель образотворчого мистецтва, мистецтва, художньої культури Мукачівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №1 ім. О.С. Пушкіна, учитель вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель. Продовжила обговорення підручника О.Калініченко Хомин Галина Василівна, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель образотворчого мистецтва Мукачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20, яка схвалила сучасний підручник, що підштовхує вчителя до постійного пошуку, не дає залишатися осторонь ритму сьогодення. Майбутнє за космічними технологіями, за креативними, творчими людьми, а цей курс, вміщений у підручнику, всіляко підтримує учня та спонукає до активності та творчого пошуку.
Про програми з художньої культури та різні підходи у висвітленні тем у підручниках «Художня культура» розкрила Шек Катерина Василівна, учитель музичного мистецтва, художньої культури Ужгородської спеціалізованої загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 2, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, автор програми з художньої культури.
У конференції також взяли участь Баяновська Марія Романівна, доктор філософії (РhD), кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри суспільно-гуманітарної та етико-естетичної освіти ЗІППО; Ходанич Петро Михайлович, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільно-гуманітарної та етико-естетичної освіти; Жабляк Марія Дмитрівна, старший викладач кафедри суспільно-гуманітарної та етико-естетичної освіти; Зейкан Іван Петрович, учитель образотворчого мистецтва Імстичівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Іршавської районної ради Закарпатської області, учитель вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель.
На завершення конференції Людмила Масол зауважила, що у загальному процесі естетичного виховання молодого покоління провідну роль відіграють мистецькі дисципліни, зокрема музичне, образотворче, мистецтво та художня культура, завдяки своїй емоційній насиченості і різноманітності, безпосереднього звертання до внутрішнього світу людини, її найпотаємніших сподівань, очікувань, багатства проявів у суспільному житті. Також Людмила Михайлівна запропонувала учасникам конференції узагальнити тези виступів.