Відгуки вчителів музичного мистецтва про проходження курсів підвищення кваліфікації

Здається, що три тижні – це дуже багато. Коли педагог займається улюбленою справою, покращує свою фахову майстерність, втілює омріяні перспективи у роботу – ось тоді це справжні курси підвищення кваліфікації, котрі залишать слід в освітянській роботі упродовж наступних п’яти років.

Учителів музичного мистецтва, які приїхали на курси підвищення кваліфікації зі всієї області, згідно з навчально-тематичним планом, ознайомилися з новою програмою Людмили Масол, із підручниками з музичного мистецтва авторів Л.Аристової, Л.Кондратової та Л.Масол, з роботою Закарпатського хору, зокрема, керівник хору Н.Петій-Потапчук розповіла курсантам про основні моменти у роботі, поділилася досвідом.
Цікавою і насиченою була робота конференції, де слухачам курсів розповіли про педагогічні технологіі, котрі забезпечують формування ключових компетентностей учнів засобами музичного мистецтва. Головні завдання, які стояли перед учасниками – розвивати музичні здібності, вокально-хорові навички, аналізувати за засобами музичної виразності твори для сприймання. Отримавши масу позитивних емоцій, цікавих настанов та порад, учителі ще довго не хотіли розходитися.
Продовжуючи свою роботу у стінах Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, а проходження курсів на цей період і стало основною роботою для курсантів, учителі залучилися до проходження педагогічної практики, котра є ланкою між теоретичною підготовкою слухачів і їхньою самоосвітньою роботою в навчальних закладах. У період педагогічної практики слухачі, під керівництвом учителів і методистів, здійснюють педагогічну діяльність, взаємодіючи з усіма учасниками педагогічного процесу. У практиці знаходять втілення всі компоненти педагогічної діяльності: мета, мотиви, зміст, організація, функції, контроль, самоконтроль. Такий вид роботи допомагає слухачам покращити досвід практичної педагогічної діяльності, втілити нові аспекти у роботу та розкрити свій творчий ентузіазм у новому колективі школярів.
Керівник курсів ставить перед учителями завдання вдосконалення психолого-педагогічних і спеціальних знань із музичного мистецтва у процесі застосування для здійснення педагогічного процесу та становлення у слухачів курсів педагогічних умінь (гностичних, проективних, організаторських, комунікативних).
Проходження педагогічної практики створює позитивний настрій у подальшій роботі вчителів, налаштовує на віддачу набутого педагогічного досвіду школярам, відкриває широкі можливості для вдосконалення та професійного зросту. Основний зміст такої роботи становить професійно-педагогічна діяльність слухача, що включає організацію індивідуальної й колективної навчально-пізнавальної діяльності учнів та вивчення, аналіз, самоаналіз педагогічного досвіду вчителя, формування й розвиток методичної культури.
 Учителі музичного мистецтва проходили педагогічну практику на базі Мукачівської ЗОШ І-ІІІ ст. №6. Заступник директора з виховної роботи, учитель-методист, Еріка Маріян поділилася досвідом роботи та провела урок музичного мистецтва у 5 класі за підручником авторів Л.Аристової, Л.Масол «Музичне мистецтво», тема уроку «Вокальна музика». Використовуючи інтерактивні, комп’ютерні технології на уроці, учитель вміло поєднала роботу з візуальною, текстовою й аудіальною інформацією.
Завідувач кафедри Мукачівського державного університету, кандидат педагогічних наук М.Качур, яка була запрошена на зустріч, подала присутнім багато інформаційного матеріалу. Присутні з цікавістю переглянули майстер-класи, які провели вчителі-методисти В.Зелінка, К.Шек, Е.Маріян.
Хочеться також наголосити, що курсанти взяли активну участь у відкритті Всеукраїнського конкурсу «Учитель року», виконавши дві пісні «Вчительський вальс» М. Ролі та «Бажаємо щастя» Р.Семенюк.
Закінчився такий, здавалося б, довгий, період проходження курсів. Але все те, що отримали вчителі музичного мистецтва за цей період, неоціненно. Роз’їхавшись по домівках та приступивши до щоденної педагогічної роботи, ми будемо прагнути передати нашим учням всі ці навики та надбання, котрі отримали у ЗІППО. Успіхів вам, наші наставники та щира людська подяка!

Слухачі курсів підвищення кваліфікації з музичного мистецтва