Культура добросусідства: побудова можливостей від локального до глобального

sus 3

На Чернівеччин із 21 по 23 листопада відбулася VІІ робоча нарада з питань апробації та впровадження курсу „Культура добросусідства” у закладах освіти України, яка була організована Інформаційно-дослідним центром „Інтеграція та розвиток” у співпраці з Міністерством освіти і науки України за підтримки Посольства Королівства Норвегії в Україні та за участі експертів з миротворчої освіти міжнародної мережі громадських організацій „Глобальне партнерство із запобігання збройним конфліктам (GPPAC)”.

Усім учасникам робочої наради було запропоновано Маргаритою Араджионі, керівницею проєкту, пріоритетні завдання на 2020 рік від ІДЦ „Інтеграція та розвиток”, також закцентовано увагу на апробації та впровадженні курсу „Культура добросусідства” у 2019 році. Маргарита Анатоліївна зупинилася на важливих аспектах викладання курсу, відзначивши, що він перейшов на системний рівень: „Через розвиток міжкультурної, громадянської і миротворчої освіти дітей маємо змогу розвивати міжкультурну просвіту рідних дитини”. Було продемонстровано нове видання, яке отримало схвалення щодо використання у закладах освіти України Науково-методичною радою з питань освіти МОНУ від 07.06.2019 № 22.1/12-Г- 335 „Культура добросусідства. Батьківські збори по-новому: актуально, інтерактивно, корисно”, співавторами якого стали працівники Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти: Палько Тетяна, доцент кафедри педагогіки та психології, Ребрей Ганна та Драгула Оксана, методисти центру практичної психології та соціальної роботи. Ірина Брунова-Калісецька, директорка Інформаційно-дослідного центру „Інтеграція та розвиток” схарактеризувала особливості світового досвіду впровадження полікультурної та міжкультурної освіти. Раїса Євтушенко – головна спеціалістка відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти та науки України наголосила, що в Україні вкрай важливими постали питання щодо розвитку громадянської освіти, соціальної компетентності, задоволення освітніх потреб представників національних меншин, розвитку навичок успішної міжкультурної комунікації, зниження конфліктного потенціалу в суспільстві, тому впровадження курсу „Культура добросусідства” є надзвичайно актуальним.
Робочу нараду продовжив синергетичний ланцюг досвіду, зокрема учасники із різних областей передавали освітню літературу та робочі зошити курсу. Координаторка в Закарпатській області – Тетяна Палько, доцентка кафедри педагогіки та психології ЗІППО, отримавши теку матеріалів, передала її представнику делегації країни Молдова, що стало своєрідним переданням естафети, адже ІХ робочу нараду планують провести в Молдові.
По завершенні пленарного засідання відбулася робота сесій учасників наради. Під час роботи 2 сесії „Досвід роботи закладів дошкільної освіти в мультикультурних громадах за програмами курсу „КД” Анною Рего, доценткою кафедри педагогіки та психології ЗІППО проведено тренінг „Веселка в небі”: розвиток толерантності і міжкультурної сензитивності у педагогів ЗДО”.
У роботі 6 сесії „Робота в закладах дошкільної освіти за програмами курсу „КД” Ольгою Романчак, методисткою кабінету методики дошкільної та початкової освіти ЗІППО презентовано учасникам систему роботи зі створення предметно-розвивального середовища з метою впровадження програми „Український віночок” курсу „Культура добросусідства” у закладах дошкільної освіти Закарпатської області. У продовження зазначеної вище теми Надія Когут, методистка Мукачівського закладу дошкільної освіти №19 виконкому Мукачівської міської ради поділилася досвідом щодо командного підходу в організації роботи педагогів в інклюзивній групі. Також тренерами курсу „КД” Тетяною Палько та Ольгою Романчак здійснено модерацію сесії 12 „Батьківський „лікнеп” в курсі „КД” та сесії 18 „Досвід роботи з дорослими в закладах дошкільної освіти” відповідно.
Учасники наради мали змогу відвідати за вибором змістовні тренінги, насичені майстер-класи, ознайомитися із досвідом роботи з міжкультурної освіти США, Японії, Австралії, Молдови, Боснії і Герцоговини, Бельгії, Вірменії та двадцяти регіонів України.
Відбулося обговорення питань викладання методики роботи за курсом „КД” в Інститутах післядипломної педагогічної освіти і Академіях неперервної освіти щодо розробки системи професійної підготовки вихователів ЗДО і вчителів ЗЗСО з громадянської та міжкультурної освіти дітей і молоді на засадах курсу „Культура добросусідства” та включення модуля з методики викладання курсу „Культура добросусідства” до програм підвищення кваліфікації ІППО.
Атмосфера толерантності, довіри, позитиву та інформативності – усі ці слова тотожні зі словосполученням „Культура добросусідства”.

sus 1 sus 5

sus 4

sus 2