Публікації викладачів

Педагог у викликах воєнного часу

pedahohuvoennychasЕлектронний посібник укладено з розвідок науково-педагогічних працівників Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. Мета збірника – висвітлення кола психологічних та дидактичних новітніх проблем, з якими стикаються учасники освітнього процесу в наш час, а завдання – озброїти педагогів-практиків необхідними знаннями, уміннями та навичками, привернути увагу до ідей гуманізму та етичних цінностей, що по-особливому звучать у ракурсі війни, ознайомити вчителя та вихователя методикою роботи в новітніх умовах, зокрема в часи воєнних подій в Україні в 2022 р.

Фізична культура по-новому

fizkultura1

Мета уроків фізичної культури – не зробити з кожної дитини спортсмена, а оздоровити її, дати можливість морально відпочити після уроків. Саме з цією метою з 2022 року в закладах загальної середньої освіти запровадять нову модельну програму з фізичної культури у 5-х класах, а з 2023 року – у 6-х класах. Модельна навчальна програма реалізує ціннісні орієнтири, ключові компетентності та наскрізні вміння школярів у фізичному вихованні.

Адальберт Ерделі – один із найвідоміших закарпатців ХХ століття

erdeli...Я хочу пізнати людину і хочу –
можливо через „любов і мистецтво" знайти... Бога.
Ці дві речі будуть засобами досягнення мети мого життя...
А. Ерделі

Для сучасного жителя Закарпаття, навіть не поціновувача образотворчого мистецтва, імʼя художника Адальберта Ерделі звучить солідно й асоціюється з чимось дуже важливим. Люди компетентні відносять його до найзнаменитіших закарпатців ХХ століття. 25 травня цього року виповнилося 131 рік з дня народження цього видатного художника, педагога, письменника, мистецтвознавця, мислителя – засновника закарпатської художньої школи.

Психологія війни

Війна має свою психологію і, якщо ми будемо володіти знаннями про ці процеси, то будемо готові з гідністю і оптимізмом перенести всі важкі моменти, пов'язані з війною. Однозначно, що не всі люди однаково переносять ті чи інші події на своєму життєвому шляху. Часто однакові речі сприймаються людиною у певні моменти життя по-різному. Це залежить від багатьох чинників, один з яких – готовність до розуміння того, що відбувається.

Критично мислити, діяти за логікою та розуміти, що відбувається!

Сьогодні, коли наша країна потерпає від вторгнення російських бандитів особливим надбанням є вміння критично мислити і сприймати інформацію, фільтруючи її, не панікуючи і не підтримуючи ворожі «фейки». Критичне мислення — це те, що допомагає виважено і миттєво приймати рішення. А за один день ми приймаємо їх десятки і, навіть, сотні. Найкращий спосіб навчитися критично мислити — задавати багато питань і самостійно шукати на них відповіді. Запитання стимулюють критичне мислення. Як можна швидко навчитися критично мислити?

Подвижництво Олександра Маркуша (2 листопада 1891, м. Хуст – 27 жовтня 1971, м. Хуст) До 130-річчя від дня народження і 50-річчя від дня смерті

mark

Олександр Іванович Маркуш – український журналіст, етнограф,пись­менник, педагог, видавець. Він народився у Хусті 2 листопада 1891р. в сім'ї залізничника і домогосподарки. Батька звали Іваном. Уже змалку Олександр виявився старанним, добре навчався у місцевій угорській початковій, а згодом у горожанській школах– інших шкіл просто не було у зв'язку з політикою мадяризації руського (українського) населення краю. Після закінчення Горожанської школи вчився у Марамороській вчительській семінарії в Сиготі, де навчання також велося угорською мовою. Тут особливо виявилося його захоплення літературою, він багато читає класиків угорської, української, російської та західноєвропейської літератури в оригіналах і в перекладах. В останніх класах гімназії бере участь у роботі літературного гуртка, пробує писати вірші, замальовки, сміховинки зі студентського життя.