Stem-ідеї у системі неперервної педагогічної освіти

Screenshot 3У понеділок, 5 квітня 2021 року, у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся другий міжкафедральний науково-практичний вебінар на тему «Застосування у практику роботи зі слухачами STEM-ідей у системі неперервної педагогічної освіти». Учасниками розглянуто можливості використання технологій STEM-освіти при проведенні занять зі слухачами з метою популяризації зазначених вище ідей та застосування їх в освітньому процесі.
Основні доповідачі – науковці Орос В.М., Сігетій І.П., Палько Т.В. – вибудували спілкування доступно, з урахуванням новітніх досягнень у галузі цифрових технологій та їх впливу на діяльність людини у сфері отримання знань. Активну участь у проведенні цього заходу взяли науково-педагогічні працівники кафедри педагогіки та психології і кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій, а також методисти ЗІППО.
Упродовж вебінару обговорювалися наступні питання: сходинки пізнання світу дитиною дошкільного віку у STREAM-освіті; професійний розвиток педагога Нової української школи в умовах запровадження STEM-освіти; індивідуалізація навчання з погляду психології, виховання покоління Альфа, новий погляд на роль педагога в освітньому процесі; індивідуалізація навчання через проєктно-дослідну діяльність, лайфхаки, нестандартні методичні прийоми, ІТ та VR-візуалізація навчання, кейси для реалізації наскрізних ліній STEM-предметів та для розробки STEM-уроків і екскурсій, сучасна наочність тощо.
Велике зацікавлення викликало питання VR- та AR-візуалізації, підкріплене прикладами застосування доповненої та віртуальної реальності в освітньому процесі (Орос В.М.), особливості та цінності дітей покоління Альфа, а також навички, якими повинен володіти сучасний учитель при взаємодії з такими здобувачами освіти (Палько Т.В.).
Учасники семінару, відзначаючи особливу актуальність таких форумів з огляду на діяльність педагогів під час дистанційного навчання в умовах коронавірусної пандемії, намітили також основні проблеми, які планують розглянути у майбутньому.
Screenshot 4