Наші новини

Письменники у школі

pysmennyk1

Урок літератури рідного краю – це завжди цікаво. А коли на шкільному уроці письменник, то це вже неабияке свято для школярів.
У п’ятницю 21 січня з ініціативи вчителів початкової школи в Ужгородській ЗОШ №19 учні четвертих класів мали змогу поспілкуватися з письменниками Лідією Повх та Петром Ходаничем, які також відомі як педагоги-науковці інституту післядипломної педагогічної освіти. Письменників представила заступник директора Віра Андріївна Захаркевич. Завідувач шкільної бібліотеки Катерина Юріївна Тсамих письменників стала виставка ілюстрацій учнів до нової книжки Лідії Повх «Вірші про школу».

Феномен культурного поступу в книжці літературознавчих статей Наталії Ребрик

изображение viber 2021-11-03 22-14-31-677Щойно вийшла друком чимала – загальною кількістю близько 700 сторінок – книжка «Невичерпальність духу. Літературознавчі портрети. Статті. Рецензії», у якій розміщено за трьома розділами літературознавчі та культурологічні праці кандидата філологічних наук, доцента кафедри педагогіки та психології ЗІППО Наталії Ребрик. Матеріали, написані в 2011-2021 рр., відгук пристрасного дослідника духовного розвою Закарпаття. Адже тут читачеві на розсуд винесено дослідження літературного та культурного процесу краю упродовж останніх двох століть із урахуванням складного та неоднозначного суспільно-історичного шляху нашого регіону. До кожного розділу дібрано влучний епіграф-мотто, що, мов у скельці, відбиває стремління й потуги прогресивних людей в епосі. Розташування статей та рецензій у книжці має часову орієнтованість, тому складається враження, що авторка уважно спостерігає за розвитком прогресивної думки, за тим вічним духом, «що тіло рве до бою, рве за поступ, щастя й волю» (І. Франко).

Новий формат методичного заходу

reflСучасному вчителю, який повинен бути в русі швидкоплинних змін, необхідно замислюватися над своїм призначенням, бачити подальшу перспективу і свою роль в освітньому процесі. Саме тому рефлексія вчителя сьогодні набуває своєї специфіки й рис, зумовлених характером професійної діяльності, що вимагає постійного рефлексивного аналізу педагогічних ситуацій, розуміння контексту як своїх дій, так і дій інших суб’єктів освітнього процесу; багатофункціональністю діяльності; необхідністю конструктивного подолання суперечностей між вимогами, що висуваються до особистості і діяльності освітянина і фактичним рівнем готовності до виконання своїх професійних функцій; між типовою системою підготовки вчителя і індивідуально-творчим характером його діяльності; між необхідністю виховання здобувача освіти як унікального, самостійного у майбутньому суб’єкта власної життєдіяльності, який здатний конструктивно діяти в умовах постійних соціально-економічних змін, і, з іншого боку, необхідністю засвоєння учнем певної, відповідної даній культурі, системи соціальних норм та духовних цінностей; між необхідністю «виживання» у жорстких реаліях сьогодення, і реалізацією гуманної місії педагогічної діяльності; між переходом до освітніх програм, орієнтованих на збільшення частки та зміну змісту самостійної роботи, і відсутністю позитивного досвіду самоорганізації власної діяльності як у проєктуванні індивідуальної освітньої стратегії, так і в рефлексії інформації тощо.

"Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції"

Рего 221 жовтня у Мукачівському державному університеті розпочала свою роботу V Міжнародна науково-практична конференція „Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції”, яка триватиме два дні. Учасники конференції мають можливість долучитися до обговорення нагальних проблем з психолого-педагогічних засад формування особистості, педагогічної освіти в умовах євроінтеграції, початкової освіти та підготовки вчителя початкових класів з урахуванням вимог концепції „Нова українська школа”, освітніх технологій у забезпеченні конкурентоспроможності майбутнього фахівця, неперервної освіти та підготовки фахівців в умовах вищої школи, а також питань міжнародної співпраці в освітній галузі.

Stem-ідеї у системі неперервної педагогічної освіти

Screenshot 3У понеділок, 5 квітня 2021 року, у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся другий міжкафедральний науково-практичний вебінар на тему «Застосування у практику роботи зі слухачами STEM-ідей у системі неперервної педагогічної освіти». Учасниками розглянуто можливості використання технологій STEM-освіти при проведенні занять зі слухачами з метою популяризації зазначених вище ідей та застосування їх в освітньому процесі.

Вітаємо переможців всеукраїнського заходу "Краща STEM-публікація – 2020"

stemОсвіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників у галузі високих технологій, це своєрідний мейнстрім розвитку людства сьогодні. Впровадження STEM-освіти здатне змінити економіку країни, зробити її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.

Степанові ЖУПАНИНУ – 85

жупанин 70 16.01.06 025Його твори вписано в золоту скарбницю української літератури для дітей, вони введені в шкільні програми та підручники для початкової школи, покладені на музику відомими композиторами.
Час, коли прийшов у літературу С. Жупанин, прийнято означати виразом „хрущовська відлига”, і в творчому доробку поета небагато творів про партійне будівництво.
Поталанило Жупанину й із професією: для поета, що пише для дітей, немає кращого, ніж професія педагога. Працюючи вчителем початкової школи в 60-х роках в Ільниці на Іршавщині та у Виноградові, поет продовжував захоплено вивчати світ дитинства, він бачив того, кому адресував свої вірші. Згодом, уже на посаді доцента, завідувача кафедри, професора Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, поет і далі працював із близьким для себе —вчителем, педагогом, любив відвідувати навчальні заклади. Спілкувався поет шляхетно і толерантно, володів даром доброзичливого та уважного співрозмовника, був чесним, гостро відчував правду і боляче переживав несправедливість.

До 100-ліття професора Василя Гомонная

homonayУ ці дні педагогічна громадськість відзначає 100-річний ювілей з дня народження Василя Васильовича Гомонная, видатного освітянина, чия творча спадщина продовжує кращі традиції крайової педагогіки і служить наріжним каменем для побудови Нової української школи. З нагоди цієї дати у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбулася обласна наукова онлайн- конференція «Василь Гомоннай у контексті розвитку освіти Закарпаття: історія та сучасніть». Відкрив конференцію директор ЗІППО кандидат педагогічних наук доцент Я.М.Сивохоп. З доповідями виступили доктор фізико-математичних наук професор В.В.Химинець, доктор філологічних наук професор Дрогобицького державного університету М.І.Зимомря, завідувач кафедри педагогіки та психології Закарпатського ІППО кандидат педагогічних наук доцент Л.П. Ходанич, завідувач кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти кандидат педагогічних наук Б.М. Качур, кандидат педагогічних наук доцент Ходанич П.М. Зі спогадами про батька поділився син ювіляра Олександр, доктор фізико-математичних наук, професор ( УжНУ), а також внук Василь, який нещодавно захистив докторську дисертацію з права.

Відбудеться обласна науково-практична онлайн-конференція «Василь Гомоннай у контексті розвитку освіти Закарпаття: історія та сучасність»

homonayУ середу, 9 грудня 2020 року, в Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти відбудеться обласна науково-практична онлайн-конференція «Василь Гомоннай у контексті розвитку освіти Закарпаття: історія та сучасність», присвячена 100-річчю від дня народження науковця-педагога. Мета заходу: привернення уваги педагогічної громадськості до визначних культурно-освітніх явищ, переосмислення духовної спадщини народу відповідно до нових реалій, а також вироблення рекомендацій щодо питань розвитку та вдосконалення системи педагогічної освіти, духовних якостей особистості в умовах суспільних трансформацій в Україні; збереження культурної та історичної пам’яті народу.

«Крапля меду» від Лідії Повх

117337871 2427688784197714 4926571117230188125 nСеред книг, які видано в цьому році за сприяння департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Закарпатської облдержадміністрації у рамках програми підтримки видань творів закарпатських авторів, і ця ошатна книга прози – «Крапля меду». Її автор – Лідія Повх (Ходанич), добре знаний у краї педагог, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та психології Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.