Активний громадянин – ефективна влада

slov 3

Зумисно в заголовку матеріалу – назва проекту. Вона ствердна й інспіративна, як і сам проект, старт якого відбувся нещодавно у Братиславі (Словацька Республіка). Там же визріла й сама ідея проекту в його організаторів – Центру Європейської політики (СЕР, Братислава), вже відомого своєю діяльністю з демократичних перетворень, та новоствореної ГО „Світ розвитку суспільства” (WDS, Ужгород). Партнерами проекту є Закарпатський, Запорізький, Миколаївський та Полтавський ім. М.В. Остроградського інститути післядипломної педагогічної освіти. Свою підтримку ініціативі висловив також ДНУ „Інститут модернізації змісту освіти”. Донорами проекту є SlovakAid, офіційна агенція підтримки міжнародного розвитку Міністерства закордонних справ Словаччини та Фонд KonradAdenauerStiftung.

Упродовж двох років (із жовтня 2017 р. по червень 2019 р.) учасники проекту, а це 16 педагогів і представників громадського сектору та 108 учнів із 4 областей України, набуватимуть досвіду ефективної комунікації, взаємодії з органами державної влади та місцевого самоврядування під час реалізації локальних ініціатив (детально – у Змісті проекту).
Першим кроком до досягнення мети буде впровадження якісно нового, продуктивного способу громадянської освіти. Основна мета полягає не в підвищенні рівня знань про те, як працює державний менеджмент та громадянське суспільство, а у заохоченні учнів застосовувати ці знання в реальному житті.
Вже позаду перший навчальний семінар для працівників із молоддю, метою було не стільки підвищити їхні експертні знання в галузі громадянської освіти, скільки допомогти їм отримати досвід і розуміння принципів, які змінюють молодь на активних громадян. Сам формат семінару, зміст і форми роботи з його учасниками працювали на глибоке усвідомлення й прийняття діяльнісного підходу до громадянської освіти у цілому, а також на необхідність детермінувати громадянськість у відповідності до реальних потреб громадянського суспільства.
За сказаним вище – надзвичайно професійна робота команди заявників проекту (СЕР, Братислава): Каміла Сладека, Мартіна Кріжа, Мартіни Бендікової, Юлії Галаньової, а також Любіци Волянської (Інститут етнології, САН, Братислава), Андрея Навойскі (Фонд Мілана Шімечки, Мареена). Приклади успішних молодіжних проектів, представлених їхніми авторами (Нела Мацкова, Мартін Майтон), розмова зі спікером міста Трнава Паволом Томашовіч про взаємини „міська рада – школа” сприяли довершеності шестиденної навчальної події.
Із квітня 2018 р. відбуватимуться регіональні семінари (Ужгород, Миколаїв, Полтава, Запоріжжя) зі шкільними командами, які вже зараз формуються учасниками ввідного братиславського семінару (Список). Власне, підготовці до проведення регіональних зустрічей з учнівською молоддю приділялася особлива увага, і не тому, що це потребує чималих організаційних зусиль, а через те, що саме вони є центром уваги проекту в цілому. Виховання відповідального громадянина вимагає сьогодні нових підходів в освіті, ставить нові задачі перед школою. На часі формувати в дітей знання й навички громадянської діяльності через саму діяльність.

Оксана ІВАЦЬ,
координатор проекту

http://cep.sk/aktivny-obcan-efektivny-stat-2/

https://www.facebook.com/World.of.development/

Враження, фото- та відеоматеріали учасників проекту – за посиланням https://www.facebook.com/World.of.development/ (11 – 17 лютого 2018 р.)

 

slov 1

slov 2

slov 4