Забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі

ink 1

2 березня у Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти спільно з департаментом освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації пройшов семінар-практикум з питань організації навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Учасниками семінару були спеціалісти (методисти) органів управління (відділів) освітою з інклюзивного навчання, завідувачі районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій та заступники директорів з навчально-виховної роботи спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів.
Роботу семінару розпочав Михайло Шеверя, заступник директора департаменту – начальник управління освіти та науки департаменту освіти і науки облдержадміністрації, який висвітлив питання про заходи щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі, наголосив на розробленні перспективних планів оптимізації мережі інтернатних закладів районного (міського) підпорядкування та розвитку мережі загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивними та спеціальними класами.
Про удосконалення діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій відповідно до нової освітньої політики розповіла Олена Утьосова – завідувач обласної психолого-медико-педагогічної консультації.
Оксана Гаяш, методист кабінету дошкільної, початкової та інклюзивної освіти доповіла про організацію курсів підвищення кваліфікації для педагогів, які працюватимуть з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивних (спеціальних) класах (групах), окреслила пріоритетні завдання післядипломної освіти з питань запровадження інклюзивної освіти: 1) підготовка нової генерації педагогічних працівників, здатних позитивно впливати на розвиток особистості в умовах інклюзивної освіти; 2) модернізація змісту, принципів, форм і методів щодо формування готовності фахівців до впровадження інклюзивного навчання; 3) реалізація сучасних підходів до професійної підготовки педагогічних працівників в умовах освітнього закладу.
Методист запрезентувала технологію створення і ведення портфоліо учня початкової школи та вчителя інклюзивного навчання. Оксана Володимирівна підкреслила, що портфоліо вчителя ми розглядаємо як спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень школяра з особливостями психофізичного розвитку протягом певного періоду навчання. Оцінюватися має динаміка навчальної успішності учня відносно самого себе. Тому у портфоліо вкладаються продукти навчальної діяльності, які засвідчують динаміку розвитку дитини.

ink 2