Загальні матеріали

Індивідуальна програма розвитку — основний освітній документ для дітей з ООП

webinar21-22

 

Продовжується серія зустрічей завідувача ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО Воротинцевої Олени з педагогами краю, які працюють з дітьми, що мають освітні труднощі. Сьогодні обговорювали алгоритм заповнення ІПР, яку необхідно складати за оновленою формою, вказаною у Додатку 3 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.

Особлива увага дітям з особливими освітніми потребами

webinar1901

 

З 1 січня 2022 року набрали чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання: „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами” від 21 липня 2021 р. „Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти” від 15 вересня 2021 р. № 957.

Увага, вебінар "Нова форма індивідуальної програми розвитку"

vebinar1 0Переглянути індивідуальні програми розвитку необхідно через набуття чинності змін до постанов КМУ, що регулюють організацію інклюзивного навчання. ІПР розробляється для усіх рівнів надання підтримки, і для цього необхідно передбачити час у плані роботи закладу та провести відповідні роз’яснення. Зручності у цьому процесі додасть можливість створювати ІПР в автоматизованій системі роботи ІРЦ.

Увага, вебінар "Зміни до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти та Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти"

vebinar1 0З 1 січня 2022 року набули чинності зміни до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти та Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти: упровадження диференційованого підходу до забезпечення підтримки дітей з особливими освітніми потребами (ООП), затвердження нової форми індивідуальної програми розвитку та визначення рівнів підтримки в освітньому процесі дітей під час інклюзивного навчання.

Відбудеться вебінар "Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів і рівня підтримки в освітньому процесі ЗЗСО та ЗДО"

vebinar1 0З 01.01.2022 року набувають чинності зміни до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти та Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
Який алгоритм визначення категорій (типологій) освітніх труднощів у здобувачів освіти з особливими освітніми потребами та порядок забезпечення їх підтримки в закладі загальної середньої освіти?
Як оформити протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу щодо визначення рівня підтримки?
Як зміниться з 01.01.2022 року індивідуальна програма розвитку?
Які зміни чекають у «кабінеті закладу освіти» в АС «ІРЦ»?
Як визначати рівень підтримки? Як від цього залежить фінансове забезпечення, наявність асистента учителя(вихователя) у інклюзивному класі(групі), надання соціальних послуг, кількість корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять?
На ці та інші питання Ви отримаєте відповіді від завідувача ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО Воротинцевої Олени під час вебінару «Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів і рівня підтримки в освітньому процесі ЗЗСО та ЗДО», який відбудеться 04 січня 2022 року о 10.00 з використанням платформи Google Meet. Покликання буде надіслано на електронні адреси за годину до початку заходу. Реєстрація ТУТ!
 

"Новий освітній простір. Безбар’єрність"

IMG-789bcaa443f44874c10e9f70be6c8a9a-V„Новий освітній простір. Безбар’єрність” – така назва дводенного семінару, ініційованого департаментом освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА та Державним інститутом сімейної та молодіжної політики, що проходив 10-11 грудня у м. Хусті на базі Інклюзивно-ресурсного центру Хустської міської ради. Модератором першого дня була Наталія Бокоч.

Практика залучення «запрошеного лектора» як один з видів співпраці ЗІППО з УжНУ та СумДПУ ім. А.С. Макаренка

Лекція 6-ДОУпродовж останньої декади листопада 2021 року здобувачі 2-го курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта (освітня програма 016.02 Олігофренопедагогіка. Здоров’я людини) мали можливість прослухати у режимі он-лайн лекції запрошеного лектора – завідувача Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Олени Олександрівни Воротинцевої.

Про онлайн-нараду щодо роботи інклюзивно-ресурсних центрів

29.1129.11.2021 р. відбулася онлайн-нарада керівництва департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської облдержадміністрації з директорами інклюзивно-ресурсних центрів, методистами ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.
На порядок денний були винесені актуальні питання щодо роботи інклюзивно-ресурсних центрів у зв’язку з прийняттям нового Положення, що регламентує діяльність ІРЦ, реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Особливу дискусію викликали питання можливості директора ІРЦ суміщати посади чи можливості працювати за ЦПУ; надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг дітям з ООП, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу; атестація та підвищення кваліфікації педагогічних працівників ІРЦ.
Наступну зустріч заплановано на 09.12.2021 р. у м. Хуст.

Проведено навчання для фахівців територіальних органів Державної служби якості освіти на тему "Забезпечення якості інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти"

dsДержавна служба якості освіти України спільно з Міністерством освіти та науки України та Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія) провели з 27 по 29 жовтня навчання для фахівців територіальних органів Державної служби якості освіти на тему «Забезпечення якості інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти».
Цілі вебінару:
  • Огляд національних та міжнародних зобов’язань щодо інклюзивної освіти в Україні.
  • Підкреслити роль Державної служби якості освіти України у забезпеченні якісної інклюзивної освіти.
  • Ознайомитися з ключовими принципами підвищення якості інклюзивного навчання.